رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 356994

انتخاب «دبیرکل دائم» جامعه روحانیت مبارز، یک سال طول میکشد

ساعت24-عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: با توجه به تغییر اساسنامه، فرآیند انتخاب «دبیرکل دائم» جامعه روحانیت مبارز، یک سال طول می کشد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به انتخاب دبیرکل این تشکل اظهار داشت: بر اساس تغییرات در ساختار اساسنامه جامعه روحانیت مبارز، آیت‌الله موحدی کرمانی، همواره دبیری شورای جامعه روحانیت را به عهده خواهد داشت که وظیفه‌اش سیاستگذاری‌ است. در کنار این شورا، زیرمجموعه‌ای ایجاد شده که دبیرکل آن، کارهای اجرایی را انجام خواهد داد؛ این دبیرکل توسط منتخب مجمع عمومی که شامل اعضای تهران و سایر استان‌هاست، انتخاب می‌شود.

وی افزود: قبل از این(قبل از انتخاب دبیرکل دائم) ما یک دبیرکل موقت اجرایی خواهیم داشت که مسئولیتش فقط در حد «راه‌اندازی» کارهاست و پس از آن، خود به خود معزول می‌شود و کارها به عهده دبیرکلی که منتخب مجمع عمومی است(دبیرکل دائم)، می‌افتد.

ابراهیمی درباره نحوه انتخاب «دبیرکل موقت» گفت: دبیرکل موقت به وسیله شورایی که آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر آن است، انتخاب خواهد شد. تا زمان تشکیل‌شدن مجمع عمومی، دبیرکل موقت، امور اجرایی را در دست خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دبیرکل موقت هنوز انتخاب نشده است تاکید کرد: در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز، گزینه‌هایی برای تصدی دبیرکلی موقت مطرح شد که برخی گزینه‌ها چون گفتند، «کار ما زیاد است» و نمی‌توانیم از عهده این مسئولیت بربیاییم، کنار کشیدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پروسه انتخاب «دبیرکل دائم» چه قدر طول خواهد کشید، اظهار داشت: انتخاب دبیرکل دائم شاید تا یک سال هم طول بکشد چون تا برنامه اساسنامه تنظیم شود و از اعضای استان‌ها و شهرستان ها برای تشکیل محمع عمومی دعوت شود، زمان زیادی را می‌بَرَد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها