رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 357043

تکان آرام تورم

ساعت24-تازه‌ترین گزارشی که بانک مرکزی از تغییرات نرخ تورم اعلام کرد نشان از کاهش هر چند اندک تورم و ثبت در نرخ ۹.۱ درصد برای اردیبهشت‌ماه دارد.

نرخ تورم.jpg
در هر دو اعلام رسمی نرخ تورم اعم از بانک مرکزی و مرکز آمار روند کاهشی است. بانک مرکزی از کاهش ۰.۱ درصدی تورم در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین‌ماه خبر داد و مرکز آمار نیز این نرخ را با اختلاف ۱.۱ درصدی حدود هشت درصد اعلام کرده است.

طبق آمار بانک مرکزی تورم ماهانه اردیبهشت‌ماه حدود ۱.۶ درصد و تورم نقطه به نقطه (تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل) ۹.۷ درصد بوده است. این درحالی است که مرکز آمار تورم ماهانه را ۱.۱ و نقطه به نقطه ۸.۳ درصد اعلام کرد.

تورم‌های اعلامی بانک مرکزی از سال گذشته تاکنون همواره نرخی بین ۹ تا ۱۰ درصد و در مواردی عبور از ۱۰ درصد و بازگشت مجدد به تک رقمی بوده است.

بنابراین گزارش در بین کالا و خدمات مصرفی تورم «تحصیل» با ۱۲ درصد، «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» و «تفریح و امور فرهنگی» و «کالا و خدمات» با ۱۱.۴ و همچنین «رستوران و هتل» با ۱۱.۵ بالاترین سطح تورم سالانه را در بین گروه‌ها به خود اختصاص دادند. همچنین «ارتباطات» با ۵.۲ درصد کمترین سطح تورم را در بین گروه‌های کالا و خدماتی داراست.

شاخص کالا و خدمات در اردیبهشت ماه

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها