رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 357120

واکنش قاسمی به اظهارات پمپئو: او از تحولات جهانی بسیار دور است

ساعت24-قاسمی در واکنش به اظهارات اخیر پامپئو با بیان اینکه حق قانونی ایران در غنی‌سازی تثبیت شده و دانش بومی آن در کشور وجود دارد، گفت: ایشان با قدری تاخیر و عدم بررسی لازم وارد این مباحث شده و از واقعیات جهانی بسیار دور است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت و گو با فارس در خصوص اظهارات اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که گفته ایران نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد و باید مواد مورد نیازش را وارد کند، اظهار داشت: ورود آقای پامپئو را به دنیای سیاست خارجی و دیپلماسی خوشامد می‌گوییم، اما به نظرم ایشان با قدری تاخیر و عدم بررسی لازم و کافی وارد این مباحث و موضوع خاص شده‌اند و از واقعیات، تحولات جهانی و بین‌المللی بسیار دور هستند.

وی افزود: جهت اطلاع ایشان باید یادآوری کرد که هم حق قانونی جمهوری اسلامی ایران در غنی سازی اورانیوم تثبیت شده و هم دانش بومی آن در کشور وجود دارد. بنابراین فکر می‌کنم ایشان قدری از تحولات عقب هستند و حرف‌های اسلاف شکست خورده خود را تکرار می‌کنند که البته نه برای ما و نه جهانیان مسموع نیست.

قاسمی به پامپئو توصیه کرد که مجدداً این موضوع را مورد مطالعه و مداقه لازم قرار دهد.

به گزارش فارس،«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای با صدای آمریکا عنوان کرد که غنی‌سازی اورانیوم یا داشتن تاسیسات پلوتونیوم برای ایران مناسب نیست.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با VOA گفت: «در خصوص استفاده از مواد هسته‌ای، فکر نمی‌کنیم که برای ایران مناسب باشد که مواد شکافت‌پذیر هسته‌ای تولید کند یا به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد و یا تاسیسات پلوتونیوم داشته باشد.»

وی اضافه کرد: «اگر آنها برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای می‌خواهند، بسیار خوب، می‌توانند آن مواد را وارد کنند. کشورهای دیگر هم همین کار را می‌کنند. این روشی است که بسیاری از کشورها در سراسر جهان، آن را به کار می‌گیرند.»

مایک پامپئو در ادامه گفت که برای اطمینان از اینکه ایران اقدام به تولید مواد شکافت‌پذیر هسته‌ای یا غنی‌سازی اورانیوم نمی‌کند، بایستی از اماکن نظامی و آزمایش‌های تحقیقاتی ایران بازرسی انجام شود.

او گفت: «برای اینکه به این هدف برسیم و آسوده‌خاطر شویم که اوضاع همین‌طور است، بایستی بازرسی انجام شود. این بازرسی‌ها، بازرسی از اماکن نظامی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و تمامی اماکنی که در نسخه‌های قبلی برنامه هسته‌ای ایران دخالت داشته‌اند را شامل می‌شود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها