رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 357142

احتمال تاخیر مجدد اعلام جایزه نوبل ادبیات

ساعت 24- بنیاد نوبل اعلام کرد: جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۸ که چندی پیش به دلیل رسوایی جنسی به ۲۰۱۹ موکول شد باز هم به تعویق خواهد افتاد.

جایزه نوبل
style="text-align:justify">به گزارش فرانس پرس، بنیاد نوبل اعلام کرد جایزه نوبل ادبیات 2018 که چندی پیش به دلیل رسوایی جنسی به 2019 موکول شد باز هم به تعویق خواهد افتاد.

لارس هِیکنستن مدیر اجرایی بنیاد نوبل در گفتگو با رادیو ملی سوئد گفت: جایزه سال 2018 زمانی اهدا می‌شود که آکادمی سوئد اعتماد به‌نفس خود را بازیابد یا به اندازه کافی روی این پروسه زمان صرف کند. و این بدین معناست که تاریخ مشخصی برای سال 2019 اعلام نمی‌شود.

پیکره آکادمی نوبل از نوامبر سال جاری میلادی، زمانی که روزنامه سوئدی روزنامۀ «دیگنس نایهتر» در پی جنبش جهانی #MeToo - (هشتگ من هم)منتشر کرد که 18 زن ادعا کرده‌اند توسط شخصی با نفوذ و مرتبط با آکادمی نوبل مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته‌اند دچار تلاطم و آشفتگی شد.

اختلاف نظر در مورد چگونگی مقابله با این مساله در این نهاد معتبر باعث اختلاف عمیق بین 18 عضو آکادمی نوبل شده و منجر به استعفای شش نفر از اعضا شد که از آن جمله می‌توان به سارا دنیوس اولین دبیر دائمی آکادمی اشاره کرد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها