رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 357250

وزیر خارجه آمریکا: استراتژی ما، ایجاد اجماع جهانی علیه ایران است

ساعت24-وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود، از استراتژی واشنگتن به منظور ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

مایک پامپئو
در حالی که کمتر از یک هفته بعد از تعیین ۱۲ شرط و شروط وزیر خارجه آمریکا برای ایران می‌گذرد، او حالا گفته که واشنگتن به دنبال ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: «استراتژی ما در قبال ایران، ایجاد یک اجماع جهانی است که در آن فقط از رژیم ایران خواسته شود مانند آنچه که ما از تک تک دیگر کشورها می‌خواهیم، مانند یک ملت عادی و نرمال رفتار کند».

وی چندی قبل هم در توئیتر نوشته بود: «ایران باید رفتارش را تغییر دهد. ما با هر اندازه تعداد بیشتری از متحدان و شرکایی که ممکن است به منظور حصول به هدف مشترکمان برای توقف همه تهدیدات هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران کار خواهیم کرد».

مواضع ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده که وی هفته گذشته در یک اندیشکده، استراتژی واشنگتن در قبال تهران پس از خروج از برجام را رونمایی و «۱۲ درخواست» از ایران مطالبه کرد.

پامپئو طی یک سخنرانی، ضمن وارد کردن انواع و اقسام اتهام‌زنی‌ها مدعی حمایت ایران از بی‌ثباتی و تروریسم در منطقه و حتی «قلب اروپا» شده بود

دومین وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ پس از این سخنرانی، در نشست‌های استماع کنگره آمریکا و همچنین مصاحبه‌هایش، این مواضع ضد ایرانی را تکرار کرده است.

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها