رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 357365

نعمتی: بانک‌های سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد میشود

ساعت24-سخنگوی هیئت‌رئیسه با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس گفت: مقرر شد بانک مرکزی تسهیلاتی برای رونق تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز پارلمان در جمع خبرنگاران درباره نشست غیرعلنی مجلس اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در مجموعه‌های اقتصادی وجود دارد، هیئت‌رئیسه مجلس تصمیم گرفت که از وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی دعوت کند تا در نشست غیرعلنی درباره مسائل اقتصادی کشور گزارشی به نمایندگان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی درباره مشکلات اقتصادی کشور تهیه کرده که در نشست امروز ارائه شد، افزود: چند مشکل به عنوان مشکل اصلی بخش‌های تولیدی کشور مدنظر قرار گرفت که تعدادی از نمایندگان که تخصص‌های اقتصادی دارند، مطالبی در این باره عنوان کردند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس ادامه داد: در نهایت، جمع‌بندی بر این شد که با توجه به فضایی که امروز در کشور وجود دارد، بانک مرکزی تسهیلات لازم را برای رونق تولید در اختیار تولید‌کنندگان قرار دهد که در این راستا، مقرر شد بانک‌های سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شود که بانک‌های سرمایه‌گذاری این وظیفه را برعهده گیرند.

نعمتی با اشاره به نرخ تورم کشور یادآور شد: در این راستا، بانک مرکزی مکلف شد سازوکاری را مشخص کند که نقدینگی موجود در سطح جامعه را به سمت تولید حرکت دهد.

وی با بیان اینکه ساختار بانک مرکزی باید اصلاح شود، افزود: در مجموع، بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مأموریت یافتند مشکلات را سامان دهند که امیدوارم با تمهیدات مجلس و دولت با ایجاد یک وحدت رویه، مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه بحث ارز در جلسات مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نشست امروز مجلس به مسائلی نظیر رکود مجموعه‌های تولیدی، تورم نقطه‌ای، نقدینگی و سوق آن به سمت تولید، مطرح شد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها