رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 357380

دسترسی مجاز به محتوای هزاران کتاب بدون خرید آن ها

ساعت 24- یکی از مدیران این اپلیکیشن معتقد است کاربران با امکان بررسی محتوایی کتاب ها بر روی این اپلیکیشن می توانند برای انتخاب و خرید دقیق تر کتاب مورد علاقه خود آسان تر اقدام کنند.

حسن چوبین از مدیران پروژه اپلیکیشن کتاپ به خبرنگار ادبیات شبستان گفت: این اپلیکیشن شامل 8هزار کتاب است که کاربران با عضویت در آن، می توانند به همه محتوای این کتابها به صورت روزانه یا ماهانه دسترسی داشته باشند. البته در حال حاضر از این میان 2 هزار عنوان جزو کتابهای VIP ما هستند که کاربران برای مطالعه آنها باید پول پرداخت کنند و برای مطالعه 6 هزار کتاب دیگر فعلا، تنها عضویت در این اپ، کافی است و بلافاصله با نصب اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار می گیرند.

مطالعه کتاب بدون نیاز به خرید آن
وی افزود: تفاوت این اپلیکیشن با دیگران در این است که برای دسترسی به محتوای کامل آثار کاربران نیازی به خرید آن اثر ندارند بلکه با پرداخت روزانه یا ماهانه می توانند از محتوای همه آثار ارائه شده بهره‌مند شوند.


چوبین تصریح کرد: در اپلیکیشن ها کتابها با فرمت‌های متفاوتی نسبت به کتابهای الکترونیک (Ebook) معمولی ارائه می شوند که قابلیتهای متنوع‌تری هم دارند. به عنوان مثال تغییر اندازه فونت به نسبت اندازه گوشی های موبایل کاربران یا امکانات علامت گذاری متفاوت کتابها، استفاده بهتر در شب و یا خواندن کتاب در تاریکی، محافظت از چشم انسان با توجه به اینکه متن در صفحه موبایل دیده می‌شود، از جمله مزایایی است که در اپلیکیشن ها وجود دارد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا شش هزار نویسنده یا ناشر از حق خود گذشته اند تا شما بتوانید این تعداد کتاب را به رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهید؟ گفت: با توجه به اینکه اپلیکیشن ما نوپا و در فاز برندینگ و جذب کاربر قرار دارد، کلیه این هزینه را انجام داده است تا این کتابها در یک بازه زمانی خاصی در اختیار مخاطب باشد تا به موقع هم منجر به درآمد خواهد شد.

رعایت حقوق صاحبان آثار
چوبین تاکید کرد: در هیچ حالتی ناشر و نویسنده با فعالیت ما متضرر نمی شوند و کلیه کتابها به صورت حقوقی و با رضایت ناشرین بر روی اپلیکشن قرار گرفته اند.


وی در مورد نحوه حفاظت این اپلیکیشن از دسترسی غیر قانونی سو استفاده گران به متون کتاب گفت: در اپلیکیشن ما کتابها با یک سیستم رمزنگاری خاص بر روی موبایل کاربران ذخیره می شود که این کتابها به جز اپلیکیشن از هیچ طریق دیگری قابل خوانش و استخراج نیستند و به این شکل ما می توانیم تضمین کنیم که نسخه الکترونیک کتاب محفوظ خواهد بود.

مکملیم نه رقیب
این دست‌اندرکار اپلیکیشن کت‌اپ در پاسخ به این سوال که آیا شما رقیب ناشران هستید یا مکمل فعالیت آنها گفت: با توجه به کاهش میزان مطالعه جامعه، ما رسالت اپلیکیشن ها را در افزایش زمان مطالعه می بینیم. بدین نحو که مخاطبین ما در زمان‌های مرده خود در تاکسی یا هنگام خواب با توجه به در دسترس بودن گیرنده‌هایشان (موبایل یا تبلت و ...) بتوانند زمان مطالعه‌شان را بالا ببرند نه اینکه کتاب کاغذی را نخرند.


وی افزود: با توجه به عادت مردم ما و آنهایی که کتاب خوان حرفه ای هستند و یا اینکه می خواهند کتابی را به عنوان یک ابزار استفاده کنند، حتما کاغذی اش را خریداری می کنند و صاحبان آثار و انتشارات، این را می دانند که اپلیکیشن ما در کنار آنها است و نه رقیبشان.


چوبین اظهار داشت: در بسیاری از مواقع اپلیکیشن‌های موبایلی منجر به خرید کتاب کاغذی توسط کاربر می شوند. این مسئله بویژه در مورد کت‌اپ صدق می کند چرا که در اپلیکیشن های دیگر کاربران مجبور به خرید کتاب هستند و تقریبا بخش عمده ای از قیمت کتاب را برای دانلود فایلش پرداخت کرده اند اما در اپلیکیشن ما تنها با پرداخت روزانه 300 تومان می توانند همه کتاب‌ها را مطالعه و بررسی کنند و سپس خیلی دقیق‌تر به این نتیجه برسند که کدام کتاب را بخرند.


وی در مورد قشر مد نظر این اپلیکیشن و ابزار مورد نیازش گفت: ما برای اقشار مختلف و ژانرهای متنوع کتاب داریم و حتی بخش کودک را هم به تازگی راه اندازی کرده ایم. اپلیکیشن ما یک کتابخوان حرفه ایست و نیاز به ابزار خاص دیگری به غیر از آنچه که خود کاربران در اختیار دارند ندارد. البته این اپ نسخه دسکتاپ ندارد و با توجه به حجم استفاده اندروید در ایران، در حال حاضر تنها برای این سیستم عامل طراحی شده است که کاربران از طریق سایت ketap.ir و یا googleplay می توانند آن را تهیه کنند.


چوبین در مورد حجم اینترنت مصرفی برای مطالعه و فضای مورد نیاز برای دانلود کتابها بر روی گوشی کاربران هم گفت: مطالعه آنلاین کتابها نیاز به حجم اینترنت زیاد ندارد و این مسئله برای کاربرانی که از اینترنت حجمی استفاده می کنند جای نگرانی ندارد. فایلهای دانلودی هم حجم زیادی نداشته و فضای زیادی از گوشی را اشغال نمی کنند و این برای کسانی که تمایل به مطالعه آفلاین کتابها دارند قابل توجه است. البته نکته مهم این است که در صورت پرداخت روزانه اشتراک به همان نسبت فایلهای درخواستی ایشان هم با محدودیت دانلود می شوند.

امنیت اطلاعات مالی و حریم شخصی کاربران تضمین شده است
وی در مورد حفاظت از اطلاعات بانکی کاربران در این اپلیکیشن گفت: پرداخت های ما از طریق ارسال کد پیامکی و یا USSD و با یک روال مشخص قانونی توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه انجام می شود؛ بنابراین هیچ اطلاعات مالی از کاربران در اختیار ما نیست و بنابراین امنیت این اطلاعات هم از این طریق تضمین شده است.


چوبین در پاسخ به این سوال شبستان در خصوص حفظ اطلاعات و حریم شخصی کاربران گفت: تنها اطلاعاتی که ما از کاربران دریاقت می کنیم نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و ایمیل است که طبق قوانین موجود در این اپلیکیشن، این اطلاعات نزد ما محفوظ خواهد بود.


وی در مورد تحلیل رفتاری کاربران از جمله علاقمندی ها و عادات مطالعه ایشان هم گفت: ما سعی می کنیم کاربران خودمان را دسته بندی کرده و خدمات بهتری به ایشان ارائه دهیم و محتوایی که برای ایشان جذاب است در اختیارشان قرار دهیم و یا آنچه را که نداریم تامین کنیم؛ با این اهداف کاری یک سری از تحلیل ها روی رفتار خوانش کتابها انجام می شود ولی به این معنا که مورد سوء استفاده قرار بگیرد نیست.


چوبین تاکید کرد: سرور کلیه اپلیکیشن هایی که مجوز فعالیت می گیرند در داخل کشور است و حتما یک تیم امنیتی قدرتمند پشت سرور ها هستند و به صورت صد در صد هم تابع قوانین هستند. نکته دیگر قابل توجه در مورد امنیت اطلاعات کاربران این است که این اطلاعات از گوشی کاربران تا سرور ما به صورت رمز گذاری ارسال می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها