رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 357382

آخرین تحرکات استقلال در بازار نقل و انتقالات

ساعت24-باشگاه استقلال این بار برخلاف فصول گذشته برای ورود به بازار تابستانه لیگ برتر سیاست جدیدی را مد نظر قرار داد آن هم سرمایه‌گذاری روی بازیکنانی که از دید استعدادیاب‌های طرف قرارداد با باشگاه توان درخشش در استقلال را دارند.

قهرمانی در جام‌حذفی، ایستادن در پله سوم جدول لیگ برتر و در نهایت صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا شروع ناامیدکننده و کابوس‌وار استقلال با منصوریان در لیگ هفدهم پایانی خوش با وینفرد شفر آلمانی رقم بزند، پایانی که انتظارات از باشگاه را بالا برد تا برای فصل آینده تیمی ببندد که توان رقابت در چند جبهه از جمله قهرمانی در آسیا و ایران را داشته باشد. سرمربی آلمانی با اطلاع کامل از انتظاراتی که طرفداران از او و تیمش دارند تا آخرین روز در تهران ماند تا در نشست‌های متوالی با سران باشگاه به جمع‌بندی کاملی در خصوص سیاست‌های باشگاه در بازار نقل و انتقالاتی برسد. شفر بنا دارد اسکلت اصلی استقلال را برای لیگ هجدهم حفظ کند، اما در این راه برخی اختلاف‌نظرها پیرامون حفظ یا فروش تعدادی از بازیکنان میان او و باشگاه ابهام‌های زیادی را رقم زد که این مربی تا آخرین لحظه حضور در تهران سعی در حل و فصل آن را داشت تا به نتیجه گیری مناسبی در این راه برسد.

حضور تعداد زیادی بازیکن بالای ۳۰ سال و پا به سن گذاشته در فهرست استقلال باعث شد میانگین سنی این تیم بالا برود از همین رو وینفرد شفر در نشستی که در باشگاه داشت در اولین صحبت خواستار جابه‌جایی برخی از این مهره‌ها با نفرات جوان‌تر شد تا میانگین سنی تیم پایین بیاید. شفر خطاب به مدیران استقلال گفت: «پیش‌رو بودن سه جام معتبر نیاز به نفراتی تازه‌نفس دارد که توان رقابت و حضور در تمام بازی‌ها را داشته باشند. خصوصیاتی که برخی از بازیکنان پا به سن گذاشته و سرشناس تیم آن را ندارند به همین خاطر ترجیح می‌دهم تیمی جوان و بانشاط‌تر برای فصل آینده در اختیار داشته باشم که این امر ملزم به کنار گذاشتن چند بازیکن پا به سن گذاشته و جذب نفرات جوان‌تر است تا هم میانگین سنی را چند سال پایین بیاوریم و هم نگرانی‌ای بابت غیبت مهره‌ها در بازی‌های فشرده نداشته باشیم». خواسته‌ای که مدیران استقلال را به فکر فرو برد، چون کنار گذاشتن بازیکنان مسن تیم به این سادگی نیست.

فاز دوم مذاکرات شفر با سران باشگاه سیاست‌گذاری در قبال مهره‌های کلیدی و جدایی‌طلب استقلال بود به خصوص چند مهره سرشناس تیم که در یک‌قدمی تجربه جام جهانی از فهرست تیم ملی خط خوردند تا همین اتفاق زمزمه‌ها پیرامون جدایی آن‌ها از استقلال را تقویت کند. امید نورافکن اولین بازیکنی بود که جدایی اش برخلاف خواسته شفر نهایی شد تا مربی آلمانی برای جانشین او روی دو گزینه از لیگ برتر دست بگذارد که جدی‌ترین گزینه مدافع چپ پارس جنوبی، میثم تیموری است که باشگاه بلافاصله مذاکرات با او و باشگاه جمی را آغاز کرد، اما ماجرا در قبال سیدحسین حسینی، گلر ملی‌پوش، اما شوک‌زده از غیبت در روسیه، کمی متفاوت‌تر بود درست مثل وریا غفوری که غیبت او در جام جهانی ۲۰۱۸ شوک بزرگی به طرفداران استقلال و خود این بازیکن وارد کرد. پندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه، در تماس با حسینی به او پیشنهاد قرارداد ۵ ساله داد، اما گلر شیرازی که از دو تیم پرطرفدار شهرستانی پیشنهاد دارد همه چیز را به روزها و هفته‌های آتی موکول کرد درست مثل وریا که با اتمام قراردادش پیشنهاد قرارداد سه ساله دریافت کرد تا او نیز همچون سیدحسین همه چیز را به آینده موکول کند.

باشگاه استقلال این بار برخلاف فصول گذشته برای ورود به بازار تابستانه لیگ برتر سیاست جدیدی را مد نظر قرار داد آن هم سرمایه‌گذاری روی بازیکنانی که از دید استعدادیاب‌های طرف قرارداد با باشگاه توان درخشش در استقلال را دارند. شاید بر اساس همین سیاست بود که خرید اللهیار صیادمنش، پدیده تیم ملی نوجوانان، در دستور کار قرار گرفت و به آغاز مذکرات با مرتضی آقاخان از پیکان توأم شده است. در کنار این دو بازیکن جوان و زیر ۲۳ سال، اما خود شفر هم بنا دارد در مدتی که خارج از ایران مشغول استراحت است با بررسی کارنامه و رزومه چند بازیکن جوان دیگر از تیم‌های ملی جوانان و امید ایران روی خرید چند نفر دیگر نظراتش را بیان کند. در این بین مربی آلمانی برای تکمیل فهرست بازیکنان خارجی خود نیز اختیار تام گرفته تا در کنار بازیکنانی همچون تیام و نایدنوف زمینه عقد قرارداد با دو خارجی دیگر را فراهم کند که جذب یک بازیکن عراقی جوان نیز در دستور کار قرار گرفته تا سهمیه آسیایی استقلال نیز پر شود.

فهرست فعلی باشگاه استقلال برای لیگ هجدهم به شکلی است که خریدهای جدید منوط به جدایی و ترک احتمالی ستاره‌ها شد تا جایی که با جدایی هر بازیکن در پست‌های مختلف مذاکرات با گزینه‌های A. و B. وینفرد شفر که در اختیار مدیرعامل قرار گرفته آغاز می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها