رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 359175

تپه ای با میلیونها اسم

ساعت 24-به مدت هفتاد سال مردم به دشت دور افتاده نزدیک شهر یوما در ایالت آریزونای امریکا می رفتند تا روی زمین آنجا پیام ها ی خود را بنویسند .برعکس نوشته هایی که می تواند محیط را تخریب کند این پیام ها با دقت روی سنگ های کوچک و تخته سنگ ها نقش بستند

تپه با اسم
dir="RTL">نوشتن روی سنگ ها احتمالا در طول جنگ جهانی دوم شروع شده است . ژنرال ارتش ، "جرج پاتن" سربازان خود را برای آموزش به این مکان آورد . این اردوگاه آموزشی به مرکز اموزشی کویر معروف بود و یکی از بزرگترین تمرین های نظامی تاریخ در این محل بود . این اردوگاه نظامی از پاناما تا کالیفرنیا 80هزار متری فینیکس در آریزونا و خارج از شهر یومابه سمت انتهای جنوب نوادا گسترش داشت .

اولین بار این نوشته ها به وسیله سربازان روی زمین حک شد و پیام های گرافیتی نامیده شد. پس ازجنگ در دهه 1960 این منطقه دوباره کشف شد و به محل گذر جاده های محلی تبدیل شد در ابتدا صدها نام روی این زمین ها حک شده بود اما بعد میلیون ها نام اضافه شد .

هر چند سال تعدادی داوطلب برای تمیز کردن شن های بادهای کویری به این منطقه می آیند و سنگ هایی را به جا ی آن نوشته ها جایگزین می کنند . این نوشته بسیار با ارزش است و برخی از آنها چهل سال قدمت دارد .

در ابتدا سنگ های آتشفشانی در قسمت شرق تپه حکاکی و نوشته می شد . اما حالا بازدیدکنندگان سنگ ها را با خود می آورند برخی از این سنگ ها را بیش از 20 سال است به این مکان اورده اند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها