رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 361795

«ازدواج با خود» رهاورد جدید فرهنگ غربی/ خانواده ها هوشیار باشند

ساعت24-یک آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه ازدواج با خود رهاورد جدید فرهنگ غربی است، گفت: خانواده ها باید هوشیار باشند و ارزشهای اخلاقی و آموزه های معنوی را در میان جوانان تقویت کنند.

ازدواج با خود
مجید ابهری افزود: فاصله گرفتن از اخلاق و کمرنگ شدن ارزشهای معنوی، انسان را در مسیری قرار می دهد که گاه پست ترین جایگاه فرهنگی را پیدا کرده و دست به کارهایی می زند که مقام انسانی را به چالش می کشد.

این آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: بعد از ازدواج با حیوانات و اشیا این بار شاهد ازدواج با خود یا «سلوگامی» هستیم که انسانهای مسخ شده با خود ازدواج می کنند، مهمانی می گیرند و حتی به ماه عسل می روند. از نگاه رفتاری این حرکت علاوه بر آنکه نشان‌دهنده اوج انحراف اخلاقی است، نمایانگر انزوا، خودگرایی و گوشه گیری انسان از جامعه است.

وی گفت: این رفتار در میان زنان بیشتر از مردان بوده و ناکامی های عاطفی یکی از اصلی ترین دلایل این بیماری روحی و رفتاری است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در حال حاضر در امریکا و اروپا این حرکت بین افراد از سن ۲۰ تا ۶۰ سال اتفاق می افتد که اکثریت آنها بین ۲۵ تا ۴۰ ساله هستند.

ابهری با اشاره به اینکه این رفتار در بین افراد مرفه، جو زده و مسخ شده در فرهنگ غربی اتفاق می افتد، گفت: پر رنگ کردن ارزشهای اخلاقی و آموزه های معنوی و ایجاد امکانات ازدواج برای جوانان اصلی ترین روش مقابله با این حرکت غیراخلاقی و غیر انسانی است بنابراین خانواده ها باید هوشیار و آگاه باشند.

منبع : خبر گزاری مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها