رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 362631

سهم ناچیز ایران از گردشگری دنیا/ 10 درصد جاذبه؛ کمتر از یک درصد سهم ایران از توریسم!

ساعت24-ایران بیش از ۱۰ درصد از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دنیا را در خود جای داده اما سهم آن از صنعت توریسم به یک درصد نیز نمی‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری لرستان گفت: سهم ایران از گردشگری با ۱۰ درصد جاذبه‌های دنیا کمتر از یک درصد است.

امین قاسمی در نشست تخصصی توسعه گردشگری که با حضور رئیس هیئت‌مدیره کانون راهنمایان کشور و فعالان حوزه گردشگری برگزار شد اظهار کرد: تقریباً در دنیا گردشگری تک‌محور عامل توسعه اقتصادی همه‌جانبه کشورهاست.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری باید برنامه‌ریزی کرد تا لرستان از مقصد به معبر تبدیل شود و به کانون توجه گردشگران بالأخص خارجی قرار گیرد، افزود: با پیگیری این مهم به توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال خواهیم رسید.

قاسمی لرستان را استانی سرشار از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی عنوان کرد و با اشاره به فرهنگ غنی این استان گفت: خیلی از ابعاد این فرهنگ کهن برای ما خاموش بوده و روشن نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بابیان اینکه بیش از ۵۴ هزار سال پیش انسان‌های هوشمند در این استان وجود داشته‌اند، ادامه داد: لرستان به پایتخت پل‌های تاریخی نیز شهرت دارد و تابه‌حال ۱۰۰ پل ثبت فهرست ملی شده‌اند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده قرار است که در سال ۲۰۲۱ این پل‌ها به ثبت جهانی برسند که البته به دنبال ثبت قلعه فلک‌الافلاک نیز هستیم.

قاسمی با بیان اینکه چند مورد از مواریث معنوی استان نیز ثبت جهانی شده و می‌توان به کمانچه اشاره کرد که مشترک با جمهوری آذربایجان ثبت جهانی شده است، افزود: قلعه فلک‌الافلاک هم‌اکنون در لیست موقت قرار دارد و برای ثبت باید پلان آن تهیه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایران بیش از ۱۰ درصد از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دنیا را در خود جای داده اما سهم آن از صنعت توریسم به یک درصد نیز نمی‌رسد.

وی ادامه داد: تاریخ، فرهنگ و طبیعت زیبای لرستان می‌تواند جاذب بخش چشمگیری از گردشگران باشد که در این زمینه باید تلاش بیشتری شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها