رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 362698

نگرانیهای بین‌المللی درباره سرنوشت صدها هزار غیرنظامی در الحدیده یمن

ساعت 24-حمله ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان به الحدیده یمن نگرانی‌های بین‌المللی را نسبت به در خطر بودن جان صدها هزار غیر نظامی در یمن، به همراه داشته است.

به نقل از سایت شبکه الجزیره، به دنبال دومین روز از حمله ائتلاف عربی به بندر الحدیده یمن تحت عنوان "پیروزی طلایی"، لیز گراندی، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشر دوستانه اظهار کرد که طرف‌های درگیر در این عملیات ملزم به حفاظت از غیر نظامیان و تضمین رسیدن کمک‌های انسانی به آنها هستند.

دولت آلمان نیز نسبت به این عملیات ابراز نگرانی کرد.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس نیز پیشتر در این باره تاکید کرده‌ بود: عملیات نظامی در الحدیده نباید بر روند ارسال کالا از طریق این بندر تأثیر بگذارد.

وزارت خارجه روسیه نیز تأکید کرد: حمله به بندر الحدیده منجر به یک فاجعه در یمن می‌شود و حل سیاسی بحران این کشور را غیرممنک می‌کند.

وزارت خارجه روسیه افزود: حمله نیروهای حامی عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن به بندر الحدیده نگران کننده است و اگر این عملیات منجر به بسته شدن کانال ارسال کمک‌های پزشکی و معیشتی اساسی مردم شود، غیر نظامیان یمن در معرض مرگ قرار خواهند گرفت.

وزارت خارجه کشورمان نیز ضمن ابراز نگرانی از بد شدن اوضاع انسانی در الحدیده از ائتلاف عربی خواست تا عملیات خود را متوقف کند.

در مقابل ائتلاف متجاوز عربی این عملیات را یک "عملیات انسانی" خواند!

این ائتلاف مدعی شد که عملیات علیه الحدیده به درخواست دولت مستعفی یمن به منظور بازپس‌گیری بندر الحدیده صورت گرفته است و هدف از آن "تضمین وصول کمک‌های انسانی بدون وجود هیچ مانعی به ملت یمن و حفاظت از گذرگاهای آبی بین‌المللی است!"

خالد الیمانی، وزیر خارجه جدید دولت مستعفی یمن نیز تأکید کرد: تمامی درهای دیپلماسی بسته شده است و این عملیات تا آزادسازی کامل اراضی یمن متوقف نخواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها