رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363352

نظر وزیر ورزش و جوانان درباره حضور ارکسترهای ایرانی در روسیه

ساعت 24-وزیر ورزش و جوانان گفت: زبان هنر و ورزش، زبان تحکیم پیوند بین ملت‌هاست و هنرمندان و ورزشکاران ما در این عرصه در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

مسعود سلطانی‌فر در ادامه این سخنان درباره اجرای منتخب ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران در حاشیه جام‌جهانی ۲۰۱۸ در روسیه بیان کرد: در هر صورت من فکر می‌کنم این اقدام بسیار ارزنده‌ای بود که توسط ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ایران انجام شد. مطمئنا تاثیرات روحی و روانی خودش را در بین ایرانیان و همچنین اعضای تیم ملی فوتبال می‌گذارد و احساس می‌کنند در کشور خودشان و در کنار هموطنان خودشان بازی می‌کنند.

او ادامه داد: حضور هموطنان ما در روز بازی و در شهرهای مختلف بسیار چشمگیر و ارزنده است و ما امیدوار هستیم با این شور و شوق و شعفی که تاکنون هموطنان و تماشاگران ما داشتند و از تیم ملی حمایت کردند، در دو بازی آینده هم حضور داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: هنرمندان ما هم در افزایش روحیه و غرورشان موثر هستند.

به گزارش ایسنا، با حمایت بخش خصوصی، ارکستر ویژه‌ای از ترکیب ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران چهارشنبه هفته گذشته عازم روسیه شد.

شهرداد روحانی و فریدون شهبازیان، رهبری ارکسترها برای اجرای دو قطعه با کلام و دو قطعه بی‌کلام را بر عهده دارند. سالار عقیلی هم به عنوان خواننده سرود تیم ملی مطرح است.

این آثار به همراه قطعات برگزیده‌ای از آهنگسازان ایرانی و سه قطعه از آهنگسازان معروف روسی همزمان با بازی تیم ملی فوتبال در سه شهر روسیه با ارکستر ویژه برای مخاطبانی که از گوشه گوشه جهان برای حمایت از تیم ملی فوتبال در روسیه هستند به روی صحنه می‌‎رود.

اجراهای فوق با همکاری کنسرواتوار دولتی مسکو صورت می‌گیرد.

این اجراها پنجشنبه (۲۴ خرداد ماه) و یکشنبه (۲۷ خرداد ماه) انجام شد و در ادامه نوازندگان ایرانی ۲۹ خرداد در شهر کازان اجرا دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها