رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363385

چگونه یک آشپزخانه صنعتی کوچک راه اندازی کنیم؟

رپورتاژ / بسیار دیده ایم که رستوران ها و فست فود های کوچک در محله های ما راه اندازی می گردند و برخی از آنها به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح و سهل انگاری های مبتدیانه مجبور به تعطیلی می شوند. با توجه به این موضوع بسیار مهم است که کار برنامه ریزی و راه اندازی یک آشپزخانه کوچک نیز با استفاده از شیوه های طراحی و اجرای حرفه ای انجام شود تا به موفقیت برسد.

dir="RTL" style="text-align:right">اولین نکته در طراحی و راه اندازی آشپزخانه صنعتی کوچک، انتخاب محل آن می باشد. بهترین مکان برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی محلی است که در آن مشتریان به راحتی بتوانند به آشپزخانه شما دسترسی داشته باشند. بازارهای محلی، ایستگاه های حمل و نقل عمومی و مراکز پر رفت و آمد مانند مدارس و بیمارستان ها از جمله محل هایی هستند که پتانسیل مناسبی برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی کوچک را دارا می باشند.

نکته ی مهم دیگر در طراحی آشپزخانه صنعتی کوچک، توجه به نیاز مشتریان و تهیه غذا با توجه به این نیازها می باشد. به عنوان مثال در مکان های تفریحی، خوردن غذا خود یک تفریح به حساب می آید و زمان خوردن غذا فاکتوری است که از اهمیت کمتری برخوردار می باشد. اما در بازار ها و مراکز اداری معمولا مشتریان قصد دارند در کمترین زمان ممکن غذای خود را سرو نمایند و به ادامه ی فعالیت های خود بپردازند. از این رو غذاهایی که در آشپزخانه ی شما ارائه می شوند باید با توجه به موقعیت مکانی آشپزخانه تعیین گردند. نوع آشپزخانه نیز در طراحی آن بسیار تاثیر گذار می باشد. معمولا رستوران هایی که در آنها غذاهای سنتی ایرانی سرو می شوند، فضایی متفاوت نسبت به فست فودها دارند.

پس از مشخص شدن محل رستوران و نوع خدمت رسانی آن به مشتریان نوبت به طراحی داخلی آشپزخانه و همچنین تامین تجهیزات آشپزخانه هتل نیاز آشپزها برای ارائه این خدمات می رسد. در آشپزخانه های کوچک معمولا فضای آشپزخانه محدود است از این رو انتخاب تجهیزات و همچنین طراحی بهینه محل قرار گیری آنها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. انتخاب ناشیانه تجهیزات آشپزخانه معمولا یکی از فاکتورهایی است که می تواند ظرفیت اقتصادی آشپزخانه های کوچک را کاهش داده و منجر به شکست آنها شود. طراحی و انتخاب تجهیزات برای آشپزخانه های کوچک یک موضوع تخصصی است و نیاز به مطالعه و تجربه ی زیادی دارد. از این رو برای جلوگیری از ضرر های اقتصادی در این زمینه بهتر است از مشاوران و متخصصین این حوزه استفاده شود.

طراحی منو غذا یکی دیگر از نکاتی است که در فرآیند برنامه ریزی برای راه اندازی آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد. منو باید کاملا خوانا و جذاب باشد. بهتر است ترکیبات استفاده شده در هر غذا در منو گنجانده شود تا مشتری با توجه به علایق خود به مواد غذایی مختلف غذای خود را انتخاب نماید. استفاده از تصاویر هیجان انگیز از غذاها نیز می تواند در جلب توجه مشتری تاثیر زیادی داشته باشد.

دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی از مشتریان باید به گونه ای طراحی شود که مشتری در آرامش کامل غذای خود را سرو کند. رنگ آمیزی سالن باید به نحوی باشد که اشتهای مشتری را تحریک کند. استفاده از موسیقی ملایم نیز می تواند در آرامش مشتری و در نهایت احساس رضایت او از رستوران شما موثر باشد.

نکته ی مهم دیگر در راه اندازی یک آشپزخانه ی کوچک، جذب نیروی انسانی کارآمد در آشپزخانه است. کیفیت و خوشمزگی غذا مهمترین فاکتوری است که رضایت مشتری را جلب می نماید. از این رو نیروی انسانی مشغول به کار در آشپزخانه ی شما باید قادر باشند به بهترین نحو از تجهیزات آشپزخانه شما استفاده نموده و غذایی با کیفیت را به مشتریان ارائه نمایند.

در طراح تجهیزات آشپزخانه صنعتی کوچک نکات ریز مدیریتی دیگری نیز باید لحاظ گردد. از جمله این نکات می توان به دستورالعمل های کاری کارکنان و شرح وضایف و باید ها و نباید های آنها اشاره نمود. فعالیت های هر یک از کارکنان آشپزخانه باید کاملا مشخص شود و تداخلی با دیگران نداشته باشد.

گروه صنعتی آشپزخانه آپادانا با استفاده از کارشناسان مجرب در زمینه ی طراحی و راه اندازی رستوران مدیریت و اجرای آشپزخانه های صنعتی این امکان را دارد که در تمامی مراحل راه اندازی و مدیریت آشپزخانه ی در کنار شما باشد و خدمات خود در زمینه انتخاب و بهره برداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی را به شما ارائه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها