رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363425

حسین شریعتمداری دستور را صادر کرد

فعالان سیاسی طرفدار مذاکره با امریکا زیر ضرب

ساعت24-پس از سکوت نسبی چند ساعته اصولگرایان به نام 100 نفر از سیاسیون داخلی و خارجی که در یک نامه سرگشاده خواستار مذاکره مستقیم با امریکا شده‌اند، دستور یورش به نویسندگان از سوی حسین شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان صادر شد. این روزنامه‌نگار سیاسی ایران در نوشته‌اش در ستون نکته که صبح امروز در کیهان چاپ شده است دستور انتقاد از نویسندگان را صادر کرده است.

خبر5
حسین شریعتمداری نوشته است: در خبرها آمده است که بیش از صد نفر از مدعیان اصلاحات و عضو حزب کارگزاران و ضدانقلابیون تابلودار فراری و دشمنان قسم‌خورده امام(ره) و پادوهای شناخته‌شده مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس با صدور بیانیه‌ای خواستار مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط جمهوری اسلامی ایران با ترامپ شده‌اند! افرادی نظیر؛ غلامحسین کرباسچی، احمد منتظری، عیسی سحرخیز، عبدالعلی بازرگان، جمیله کدیور، علی کشتگر و... از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند. غیر از غلامحسین کرباسچی که دبیرکل حزب کارگزاران است و از این منظر می‌توان او را یک فعال سیاسی تلقی کرد، سایر امضاکنندگان این بیانیه افراد دست‌چندم و بی‌اهمیتی هستند که هرجا نسخه ذلت‌آوری علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم پیچیده می‌شود، در نقش سیاهی‌لشکر به صحنه واردشان می‌کنند تا امضای آنان ورقه را سیاه کرده و به اصطلاح پرطرفدار نشان دهد! در این‌گونه حرکت‌ها، همخوانی سیاسی و اعتقادی امضاکنندگان اهمیتی ندارد و یا در درجه چندم اهمیت است. احمد منتظری دشمن امام و کرباسچی کارگزارانی و دارنده پرونده فساد اقتصادی و سحرخیز حامی حزب صهیونیستی بهائیت و علی کشتگر مارکسیست و... چه نسبتی با هم دارند که در این بیانیه دور هم جمع شده‌اند؟! تقریبا هیچ! اما، چرا؟!

وقتی ترامپ بعد از کسب اطمینان از اروپا برای ادامه برجام، از آن خارج شد، برخی از مشاوران او این سوال را پیش کشیدند که چرا با خروج از برجام فرصت ادامه مذاکره با ایران و کسب امتیازات بیشتر را از دست داده است و ترامپ با اطمینان گفت: «من واقعاً معتقدم که آنها (ایرانی‌ها) در یک مقطع زمانی دیگر باز می‌گردند و می‌گویند که می‌خواهند برای یک توافق دیگر مذاکره کنند»! اما انتظار ترامپ برای بازگشت ایران به میز مذاکره با آمریکا که عمیقا و با اطمینان به آن دل بسته بود و انتظار می‌کشید نه فقط برآورده نشد بلکه با مواضع سرسختانه و قاطع جمهوری اسلامی ایران نیز روبه‌رو شد تا آنجا که آقای روحانی مذاکره با آمریکا را دیوانگی نامید. ترامپ با خروج از برجام این سند طلایی را که جای جای آن به نفع آمریکا بود، از دست داده بود و بازگشت ایران به میز مذاکره تنها امیدش بود تا آنجا که در سفر اخیر خود به سنگاپور هم بار دیگر در پاسخ به سؤال خبرنگار فاکس‌نیوز، خواسته‌ای که انتظارش را می‌کشید تکرار کرد و گفت: هنوز هم اطمینان دارد که ایران برای مذاکره باز می‌گردد! اما، این خواسته استراتژیک ترامپ که در آرزوی آن از برجام خارج شده بود بر زمین مانده است. اکنون به وضوح می‌بینید بیانیه یاد شده که پیشنهاد بازگشت ایران به مذاکره با آمریکا اصلی‌ترین و تنها موضوع آن است با هدف تامین این نیاز بر زمین مانده ترامپ به امضاء‌کنندگان این بیانیه خیانت‌آمیز دیکته شده است. آیا هیچ علت دیگری برای آن قابل تصور است؟!

موتلفه و اتهام خیانت

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه درباره نامه 100 نفر آنها را به خیانت متهم کرده و گفته است اقدام خائنانه برخی اصلاح‌طلبان محکوم است. آنها با وطن‌فروشی می‌خواهند منافع آمریکا در ایران را تضمین کنند .این کار نوعی افسادطلبی و رودرروی منافع ملت ایستادن است، البته ما بین این جماعت غافل و وطن فروش با اصلاح‌طلبان واقعی تفکیک قائل هستیم. او با اظهار تأسف از نامه خفت‌بار مدعیان اصلاح‌طلبی گفت: برخی از همین‌ها بودند که در فتنه 88 به کنگره آمریکا و پارلمان اروپا رفتند و با التماس از آنها خواستند که تحریم‌ها را تشدید کنید تا دولت قانونی وقت به زانو درآید. وی افزود: امروز آنها پس از تجربه تلخ برجام و بدعهدی آمریکا باز اصرار دارند دولت با حکام خائن کاخ سفید دوباره سر میز مذاکره بنشیند و به مطالبات نامشروع آنها در مورد قدرت دفاعی ایران پاسخ مثبت دهد. هر انسان منصف و بی‌طرفی یقین می‌کند که آنها منافع آمریکا را در ایران نمایندگی می‌کنند و کاری با منافع و مصالح ملی ندارند. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: چندی پیش ترامپ گفت، ایران به زودی به میز مذاکره برای پرداخت امتیازات بیشتر برمی‌گردد، منظور او همین نامه خفت‌بار بود که عوامل آمریکا در ایران در حال تدارک آن بودند. حبیبی با اشاره به گونه‌شناسی فکری امضاکنندگان نامه اظهار کرد: یک مشت ورشکسته سیاسی بعلاوه فتنه‌گران سال 78 و 88 به همراه کمونیست‌ها و طرفداران بهائیان سازه اصلی امضاکنندگان نامه را تشکیل می‌دهند. این جماعت هیچگاه طی چهار دهه گذشته به فکر منافع ملت نبوده‌اند و همواره خواست اجانب و بیگانگان را به مسئولان دیکته و توصیه می‌کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها