رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363433

غولی که در سیاتل پیدا شد! + تصویر

ساعت 24-در شهر امرالد، زیر پل ارورا در محله فریمانت سیاتل، غولی به بزرگی ۵ متر نشسته است. تاریخ می گوید که دیدن غول در این نقطه از جهان، چندین بار صورت گرفته است که دلیل ساختن این مجسمه غول پیکر بزرگ در اینجاست. غول فریمانت در سال ۱۹۹۰ توسط هنرمندان بومی به نام های استیو بادانس، راس وایتهد، ویل مارتین و دونا والتر در مسابقه ای برای بازسازی شهر ساخته شد.

5
h1>

دیدن غول فریمانت

غول فریمانت، یک موجود بزرگ و شاید ترسناک، در زیر پل ارورا (Aurora bridge) از هالووین سال ۱۹۹۰ ساکن شده است. جالب است بدانید که سازنده این غول، استیو بادانس، قبل از آن هرگز مجسمه ای نساخته بود. او به همراه ۲ دانشجوی معماری دانشگاه واشنگتن، ویل مارتین و راس وایت هد و سپس دونا والتر شروع به ساخت این مجسمه کرد. طراحی بادانس برای سر و شانه های این مجسمه در مسابقه ای که توسط شورای هنر فریمانت اسپانسر شده بود، برنده شد.

این غول عظیم، با ۵ متر ارتفاع، با چشم های براق فلزی اش که قالپاق های یک ماشین فولکس واگن‌اند، به جنوب خیره شده است. او در دست چپ خود، باقیمانده های این ماشین را خرد کرده است؛ این بخش ها از ماشینی که برای اوراق برده بودند برداشته شده بود (این ماشین، به خاطر پیشرفت هایی که از خارج به داخل تحمیل شده بود، از رده خارج گشت). دیدن این غول بسیار هیجان انگیز است و شما می توانید از زوایای مختلف از آن عکاسی کرده و به تحسین آن مشغول شوید.

غول فریمانت

در این مکان، ۳۱ اکتبر هر سال یک جشن به نام ترولووین (Troll-o-ween) برگزار می شود که به خاطر احترام گذاشتن به این غول پایه گذاری شده است. جشن به این صورت است که مردم نقطه شروع خود را زیر پل در نظر می گیرند و پس از عکاسی از غول فریمانت، شروع به پیاده روی به سمت دیگر جاذبه های هنری می کنند و اگر رویداد دیگری در فریمانت برگزار شود، در آن هم شرکت می کنند. جاذبه هایی که خدمت شما گفتیم بسیار زیاد هستند. مثلا می توان به مجسمه لنین فریمانت اشاره کرد که بزرگترین مجسمه از این شخص در ایالات متحده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر چند وقت یکبار اتفاقات عجیب، ترسناک و شاید تلخی در نزدیکی این غول رخ می دهد که باعث می شود همیشه سر زبان ها باشد. برای مثال در سال ۱۹۹۸، مردی به یک راننده اتوبوس شلیک کرد و به این ترتیب اتوبوس از مسیر خود خارج شد و به ساختمانی در نزدیکی این غول برخورد کرد که یک حادثه بسیار تلخ بود؛ مردم می توانستند تا مدت رد این تصادف را در این منطقه ببینند. در اواخر سال ۲۰۱۳، بیش از ۱۲ اسکلت جمجمه گوسفند که خونی و ترسناک بودند، به طور غیر منتظره ای در حیاتی نزدیک این غول پیدا شدند که هیچکس نفهمید که چه کسی این اتفاق را رقم زده است.

دیدن غول فریمانت

تاریخچه محله فریمانت و غول

حالا می خواهیم به سراغ محله ای که این دیدن غول در آن امکان پذیر است برویم. فریمانت محله ای در شمال سیاتل است و در کنار آب و کانال های آبی قرار دارد. در این محله علاوه بر اینکه ساکنان فنی زیادی دارد، می توانید هنرمندان مختلف زیادی نیز ببینید. در یکشنبه بازارهای فریمانت، هر هفته نمایشگاه بزرگی با انواع و اقسام فروشنده هایی که آنتیک و دیگر صنایع دستی و هنری می فروشند و همچنین ون هایی که خوراکی سرو می کنند، وجود دارد.

شورای هنری فریمانت در سال ۱۹۸۹، مسابقه ای برگزار کرد تا بتواند طرح های گوناگونی برای زیر پل ارورا در دست داشته باشد. در آن زمان، این پل محل نا امنی بود که افراد خلافکار در آن، با هم دیدار می کردند و طوری بود که یکی از نقاط ترسناک شهر محسوب می شد. این قرارداد هنری بعدها همانطور که گفته شد به استیو بادانس و همکارانش رسید.

عجایب جهان غول فریمانت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایده اولیه ساختن این غول از کجا آماده است. استیو برای ساخت این مجسمه بزرگ، از داستانی محلی به نام The Three Billy Goats Gruff استفاده کرده است. این داستان، قصه ۳ بز را روایت می کند که به پسر جوان، پدر و پدربزرگ معروف هستند و در برخی جاها به عنوان برادر آمده اند. در این داستان تقریبا هیچ سبزه ای در اطراف برای خوردن باقی نمانده، بنابراین آن ها مجبورند که از یک رودخانه عبور کرده تا بتوانند برای خود غذا پیدا کنند. اما قبل از هرچیز آن ها باید از زیر پلی عبور کنند که در آن یک غول ترسناک قرار گرفته که هرچیزی که بخواهد از زیر پل عبور کند را می خورد. استیو طرح اولیه را از غول این داستان برداشته است.

استیو برای ساخت این غول ۵ متری، از فولاد ضد زنگ، سیم و دو تن بتن آرمه استفاده کرد. معمار این اثر به نام راس وایت هد اینطور می گوید:

«ما در ساختار بالای غول از ۸۰ کیسه سیمان و ماسه استفاده کردیم؛ ساختار بالایی شامل پوست و مو می شوند، و همچنین برای پایه از بتن استفاده کردیم». او همچنین گفته است که برای چشم های این مجسمه از بقایای یک فولکس واگن استفاده کرده ایم.

غول

امروزه دیدن این غول در این بخش از شهر، یک جاذبه جذاب و دوست داشتنی محسوب می شود. مردم از این مجسمه عظیم بالا می روند و عکس هایی با حالت های مختلف و جالبی از آن تهیه می کند. علاوه بر اینکه این مجسمه به عنوان یک جاذبه عمومی و هنری محسوب می شود، این مجسمه به این منظور ساخته شد که بازدیدکنندگان از آن بتوانند از آن بالارفته و شاید کثیف شوند و به این صورت یک تجربه خاص و عجیب و غریب برای خود رقم بزنند.

البته ماموریت با موفقیت انجام شد! هر روز افراد گوناگونی از مردم محلی گرفته تا گردشگران به دیدن غول آمده و از آن بالا می روند. این مجسمه به قدری نظرتان را جلب می کند که حتی با دیدن چشم هایش، دلتان می خواهد که با آن ارتباط برقرار کنید. علاوه بر آن مردم به مرور شروع به کشیدن نقاشی روی مجسمه کردند که شاید با اینکار عجیب تر هم شده است!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها