رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363529

عربستان از شبکه ورزشی قطر شکایت کرد

ساعت 24- سه روز بعد از تهدید وزیر ورزش عربستان ، فدراسیون فوتبال این کشور از شبکه ورزشی 'بی. ان. اسپورت' (BeinSports ) قطر به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شکایت کرد.

style="text-align: justify;">فدراسیون فوتبال عربستان عصر دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد : این شبکه از موقعیت پخش مسابقات جام جهانی 2018 روسیه برای ارسال پیام های سیاسی با هدف توهین به کشور و مقامات ریاض ، استفاده کرده است .

بیانیه همچنین شبکه ورزشی قطر را به سوء استفاده ، تحریک و گسترش نفرت در میان مردم منطقه و داشتن اهداف سیاسی و غیر ورزشی متهم کرد.
فدراسیون فوتبال عربستان شبکه بی ان اسپورت را متهم کرده است که گزارش ها ، تحلیل ها و نقدهای این شبکه به بازی تیم ملی فوتبال عربستان مقابل تیم روسیه در افتتاحیه جام جهانی 2018 با قوانین فدراسیون بین المللی فوتبال که همواره بر جدا بودن ورزش از سیاست تاکید داشته است، در تضاد است .
جمعه پیش و یک روز پس از شکست سنگین تیم ملی فوتبال عربستان از تیم ملی روسیه در افتتاحیه جام جهانی 2018 ، ترکی آل الشیخ وزیر ورزش عربستان وعده داده بود که از شبکه ورزشی قطر شکایت خواهد کرد.
اواخر خرداد ماه سال گذشته عربستان شبکه ورزشی 'بی ان اسپورت' قطر که یکی از بزرگ ترین شبکه های ورزشی جهان به شمار می آید را تحریم و تاکید کرد که دیگر امتیاز پخش بازی های زنده را از این شبکه خریداری نخواهد کرد.
مقامات سعودی اعلام کردند: به دنبال راه اندازی شبکه تلویزیونی جدیدی با نام ' بی.بی.اس اسپورت ' هستند که به ادعای آنها همه رقابت‌های ورزشی را بدون پرداخت هزینه پخش خواهد کرد و از این طریق ضربه سنگینی به شبکه ورزشی قطر وارد خواهند کرد.
قطر هم اخیرا اعلام کرد : پلیس عربستان سعودی گیرنده‌های این شبکه را قبل از آغاز بازی‌های جام جهانی در هتل‌ها و رستوران‌ها مصادره کرده و به جای آن از طریق گیرنده‌ای غیرقانونی تصاویر و برنامه‌های «بی‌این مدیا» با اضافه کردن لوگوی جدیدی برای مخاطبان تلویزیون عرب‌سَت پخش می‌شود.
گروه رسانه‌ای قطریِ «بی ان مدیا» از فیفا خواست تا علیه «عرب‌سَت» به اتهام پخش و استفاده غیرقانونی از برنامه‌های شبکه ورزشی این رسانه، اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.
عرب‌سَت که اغلب به اختصار شبکه ماهواره ای «بدر» نامیده می‌شود سازمان ارتباطات ماهواره‌ای در جهان عرب است. سهام‌دار اصلی عرب‌سَت عربستان سعودی است و مقر این سازمان در ریاض، پایتخت این کشور واقع شده است.
سوفی جردن، سخنگوی گروه رسانه‌ای «بی.ان مدیا» به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما از عرب‌سَت به فیفا شکایت کردیم و از آن‌ها خواستیم تا با اقدامی قانونی جلوی دزدی برنامه‌های تلویزیونی شبکه بی .ان مدیا را بگیرد.
روزنامه 'الرایه' قطر خبر داد که شبکه 'بی.ان اسپورت' قطر رسما علیه سارقان پخش تلویزیونی سعودی به فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) شکایت کرد. بنا به گزارش ها و مستنداتی که شبکه بین اسپورت ارائه کرده است سعودی ها اولین گامشان برای سرقت حق پخش در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا آغاز کردند.
روابط میان قطر با کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین از 5 ژوئن (15 خرداد) سال 2017 با متهم کردن دوحه از سوی این کشورها به حمایت از تروریسم قطع شده است.
با قطع شدن روابط این کشورها، عربستان از اتباع قطری خواست که خاک این کشور را ترک کنند و فعالیت شرکت های قطری در این کشور متوقف شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها