رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363680

دلایل نازک شدن تار موها چیست ؟

ساعت 24-به دلیل عوامل زیادی تار موهای شما نازک می شوند و با مرور زمان موهای شما حجم خود را از دست می دهند و دیگر شادابی سابق را ندارند!. دلایل نازک شدن تار موها چیست؟ آیا تار موهای نازک شده را می توان ضخیم کرد؟در این مطلب پاسخ این سوال ها را برای شما جمع آوری کرده ایم .

آیا شما نیزبه داشتن موهای ضخیم و شاداب مانند موهای موجود در تبلیغات شامپو ها علاقه دارید ؟اما نمی دانید چگونه به آن موها دست پیدا کنید.یکی از بزرگترین مشکلات موها ریزش و نازک شدن تار موها است که باعث می شود موهای شما حجم خود را از دست دهند.دلایل ریزش موها از آنچه که شما تصور می کنید بیشتر است.اگر شما دارای موهای ضخیم و پرپشت هستید ممکن است به دلایل مختلف دچار ریزش و کاهش حجم در موهای خود شوید.

دلایل نازک شدن تار موها چیست ؟

۱-حاملگی

آیا شما نیز هر روز به موهای پر پشت و ضخیم خود قبل از دوران حاملگی غبطه می خورید؟در دوران حاملگی و شیردهی بانوان دچار ریزش مو شدید می شوند.تغییر سطح هورمون ها می تواند منجر به ریزش مو به دلیل افزایش سطح استروژن در دوران بارداری شود.اما نگران نباشید با تمام شدن این دوره موهای شما به حجم و ضخامت اولیه باز می گردد.

۲-مدل موی دم اسبی

کشیدن موها ،محکم بستن آن ها و مدل دم اسبی سبب آسیب جدی به موها می شود.تا جایی که می توانید موهای خود را باز بگذارید و از محکم بستن موها خودداری کنید.

۳-تغذیه نامناسب

به یاد داشته باشید تغذیه شمت تاثیر مستقیم بر سلامت اعضای بدن ،مخصوصا موهای شما دارد.کمبود پروتئین ،آهن ،منیزیم باعث نازک شدن و ریزش موها می شود.اگر فکر می کنید موهای شما دچار ریزش شده است حتما تغذیه خود را تغییر دهید.

۴-تیروئید

هیپرتیروئیدیسم و کم کاری تیروئید می تواند منجر به ریزش مو (حداقل زمانی که غده تیروئید بیش از حد فعال یا کمتر فعال است) یا حداقل بدتر شدن کیفیت موی شما شود.اگر پزشک شما متوجه شود که شما هر کدام از این مشکلات را دارید، باید یک قرص هورمون تیروئید برای تثبیت تعادل تیروئید برای شما تجویز کنید و به این ترتیب موهایتان را به حالت قبلی و سالم خود بازگردانید.

۵-عوامل ژنتیکی

علت ریزش مو در مردان و زنان آندروژنتیک آلوپسی در مرد ان و زنان است.متأسفانه این ها به ارث برده می شوند و شما ممکن است ژن ها را از والدین خود به ارث برده باشید.شما ممکن است بخواهید با پزشک خود مشورت کنید تا مناسب ترین درمان را برای تسکین ریزش مو خود و جلوگیری از از دست دادن بیشتر و تقویت موهای موجود خود داشته باشید.

۶-استرس زیاد

استرس روزانه معمولا بر سلامتی مو تاثیر نمی گذارد با این حال، شدت و طولانی شدن استرس باعث کاهش سطح کورتیزول می شود و ممکن است باعث ریزش مو یا تغییر سطح کورتیزول شود.خوشبختانه این اثر موقت است.به همین دلیل، پس از کاهش سطوح استرس (به عنوان مثال، از طریق مدیتیشن)، سلامت مو باید به حالت طبیعی برگردد.

سلامت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها