رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363687

ترامپ: آمریکا کمپ مهاجران نیست

ساعت24-رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با تشدید فشارها برای پایان دادن به سیاست جداسازی خانواده‌های مهاجر در مرز جنوبی آمریکا، تاکید کرد که کشورش "کمپی برای مهاجران" نخواهد بود.

ترامپ
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که مقامات ارشد دولت واشنگتن از سیاست "تحمل صفر" دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در برابر افرادی که به صورت غیرقانونی قصد عبور از مرز را دارند، حمایت کرده و تاکید دارند که کودکان در شرایطی توأم با مهربانی و محبت نگهداری می‌شوند اما انتقادات از جانب گروه‌های مدافع حقوق بشر و حتی داخل حزب جمهوری‌خواه و دولت شدت گرفته است.

در حالی که بحران مرز آمریکا به یک چالش انتقادی از ریاست جمهوری ترامپ تبدیل شده اما رئیس‌جمهور آمریکا حتی با وجود اینکه قانونگذاران دموکرات، مقامات دولت واشنگتن را به نگه داشتن کودکان در "قفس‌هایی" جدا از والدین محبوسشان متهم کرده و عفو بین‌الملل نیز این اقدام را به "شکنجه" تشبیه کرده، همچنان بر موضع خود ثابت بوده و مخالفت خود را با عبور این خانواده‌ها از مرز آمریکا ابزار کرده است.

ترامپ در کاخ سفید گفت: آمریکا کمپ مهاجران نیست و به محل نگهداری آوارگان نیز تبدیل نخواهد شد. به آنچه که در اروپا و دیگر نقاط جهان رخ می‌دهد، نگاه کنید. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق در آمریکا نیز رخ دهد. حداقل تحت نظارت و ریاست جمهوری من این اتفاق برای آمریکا رخ نخواهد داد.

ترامپ همچنین تاکید کرد که می‌خواهد جداسازی خانواده‌ها پایان یابد اما از به عهده گرفتن مسئولیت این بحران امتناع کرده و در عوض دموکرات‌ها را به خاطر مسدود کردن قانون در مساله مهاجرت غیرقانونی از مرز آمریکا متهم کرد.

ترامپ در توئیتر نوشت: این قوانین را به چالش بکشید.

آمار جدید وزارت امنیت کشور آمریکا نشان می‌دهد که ۲۳۴۲ کودک از اوایل مه سال جاری میلادی از خانواده‌ها و یا قیم‌های خود جدا شده‌اند. از آنجایی که این کودکان نمی‌توانند به بازداشتگاه‌هایی که والدینشان در آنجا حبس شده‌اند فرستاده شوند در نتیجه به صورت جدا از والدینشان نگهداری می‌شوند.

سازمان ملل این اقدام را به عنوان "اقدامی کاملا بی‌منطق و خلاف وجدان" محکوم کرده و عفو بین‌الملل نیز این سیاست را کاملا "بی رحمانه" توصیف کرد که منجر به وحشت شدید در کودکانی می‌شود که برای ماندن در کنار والدینشان ضجه می‌زنند.

مدیر بخش آمریکا عفو بین‌الملل گفت: این اقدام چیزی کمتر از شکنجه نیست.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها