رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363705

در صورت حضور نیافتن وزیر علوم در دانشگاه تهران امتحانات را تحریم میکنیم

ساعت 24-دانشجویان معترض دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به احکام قضایی دانشجویان با صدرو بیانیه‌ای اعلام کردند: در صورت عدم حضور وزیر علوم تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه، 30 خرداد در دانشکده امتحانات پایان ترم را تحریم می‌کنیم.

متن بیانیه دانشجویان معترض دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به شرح ذیل است:

«در چند ماه اخیر خبرهایی از احکام برخی از دانشجویان همکلاسی‌مان منتشر شد که به شدت شوکه‌کننده بود. این احکام در ادامه روند بازداشت‌های گسترده و احکام سنگین علیه دانشجویان از زمستانِ گذشته است، روندی که همچنان ادامه دارد. پیش از این در چند ماه گذشته، در چارچوب‌های قانونی اقداماتی برای جلوگیری از این روند انجام گرفت از قبیل: از سوی تشکل‌های گوناگون نامه‌هایی به مسئولان مربوط فرستاده و بیانیه‌هایی صادر شد. اما هیچ یک از آن‌ها باعث نشد تا مسئولان مربوط اقداماتی در جلوگیری از این روند انجام دهند.

پیرو این اتفاقات در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ دانشجویان این دانشکده به تجمع و لغو امتحانات در اعتراض به صدور احکام قضایی سنگین برای دانشجویان پرداختند. این حرکت خودجوش منجر به حضور تنی چند از اساتید این دانشکده از جمله دکتر ضیاء هاشمی، دکتر اعتمادی‌فرد، دکتر جوادی یگانه، دکتر آزاد ارمکی، دکتر توکل، دکتر اباذری، دکتر محسنی تبریزی، دکتر عنبری، دکتر منتظرقائم، دکتر فیروزآبادی و… در جمع دانشجویان شد. گفت‌وگوی اساتید و دانشجویان پیرامون لغو احکام قضایی سنگین برای دانشجویان منجر بدین شد که در اسرع وقت مسئولان و اساتید دانشکده نیز در کنار دانشجویان اقدامات و پیگیری لازم را انجام دهند، به طوری که نتیجه آن منجر به لغو احکام صادره شود. در همین جهت، اساتید و مسئولان دانشکده، دانشجویان را به عدم تحریم امتحانات به شرط پیگیری ثمربخش خود در خصوص لغو احکام، راضی کردند. تصمیم دانشجویان نیز با توجه به حسن نیت اساتید، بر این شد که تا اطلاع ثانوی در امتحانات شرکت کنند و در عین حال اجازه یافتند که هر روز به صورت قانونی و امن در دانشکده دست به تجمع برای نیل به هدف مذکور بزنند.

اکنون مطالبه موقت دانشجویان، حضور آقای دکتر غلامی، وزیر علوم، در تجمع ساعت ۱۲ تا ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد برای گفت‌وگو و پاسخگویی در خصوص احکام صادره است. در صورت عدم حضور ایشان در زمان مذکور، دانشجویان تنها تا ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۳۰ خرداد منتظر ایشان خواهند ماند. پس از آن، دانشجویان دانشکده تحریم و تعلیق امتحانات خود را از چهارشنبه بعد از ظهر در جهت اعتراض به احکام سنگین صادره، از سر خواهند گرفت».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها