رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363715

آمارهایی از فرزندان «پناهندگان» که در ایران به مدرسه میروند

ساعت 24-رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر در جهان ۶۱ درصد فرزندان پناهندگان به مدرسه می‌روند این آمار در ایران ۸۸ درصد است گفت: پیش بینی می‌کنیم این آمار در سال تحصیلی آینده به ۹۰ درصد در مقطع ابتدایی برسد.

غلامرضا کریمی در همایش مسؤولین امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه نقطه تحولی کار ما دستور رهبری برای ثبت نام کلیه دانش آموزان اتباع از سال ۱۳۹۳ است گفت: اکنون ۱۱۰ هزار دانش آموز افغانستانی غیرمجاز و فاقد مدارک تحصیلی داریم.


وی افزود: اگر در جهان ۶۱ درصد فرزندان پناهندگان به مدرسه می‌روند این آمار در ایران ۸۸ درصد است و پیش بینی می‌کنیم در سال تحصیلی آینده میزان حضور دانش آموزان اتباع غیرمجاز به ۹۰ درصد در مقطع ابتدایی برسد. تراز ثبت نام در مقطع دبیرستان نیز ۲۹ درصد و بالاتر از تراز جهانی است.

کریمی با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان در این امر هزینه می‌کنیم گفت: اما کمک‌های بین المللی ۲ تا ۲.۵ درصد این مبلغ بوده و دچار مشکلات متعدد هستیم.

وی با اشاره به مشکلات تحصیلی اتباع اظهار کرد: از مجامع بین‌المللی و خیران برای ارتقای کیفیت ارائه شده به این دانش آموزان درخواست داریم البته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها