رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363779

مدیر عامل «هگتا» تغییر کرد

ساعت24-مدیر عامل هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی (هگتا) تغییر کرد.

در پی استعفای ابراهیمبای سلامی از مدیر عاملی هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی (هگتا) به دلیل بازگشت به دانشگاه تهران در مقام هیات علمی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛ علی دستجردی را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب کرد.

علی دستجردی قبلأ در مجموعه هتل‌های پارسیان بنیاد مستضعفان مشغول کار بوده است.

ابراهیمبای سلامی در گزارش ۲۴ جلدی با عنوان کارنامه هگتا در دوران مدیریتش، اظهار کرد: شرکت رفاه و گردشگری تأمین که یک پرونده راکد در مجموعه شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی بود، در مدت سه سال (١٣٩٤-١٣٩٧) به بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور و به یک برند معتبر ملی و بین‌المللی تبدیل و طرح «صد هتل ـ صد کسب و کار» در این هلدینگ مطرح شد.

به گفته او، ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای اجرای این طرح از سوی شرکت‌ها و برندهای معتبر بین‌المللی به صورت اعلام عددی رسید و حدود دو برابر این مبلغ به صورت پروژه‌ای پیشنهاد سرمایه‌گذاری شده است.

ابراهیمبای سلامی همچنین گفته است؛ شرکت حمل و نقل ریلی رجا در این سه سال از یک شرکت مشمول ماده ۱۴۱ نجات یافت و به سمت توسعه حرکت کرد و بیش از ۱۲۵ واگن نو و بازسازی شده تاکنون به ناوگان ریلی مسافری کشور اضافه شد که تا پایان سال ۱۳۹۷ این عدد به میزان ۱۵۷ واگن خواهد رسید. استفاده از توان داخلی برای تولیدات صنعتی وفعال سازی شرکت‌های واگن‌ساز ایرانی همانند واگن پارس، پلور سبز و اریکو که قبلا تعطیل بودند و بازگشت ده‌ها شرکت پیمانکار و صدها نفر به کار و تولید در راستای همین فعالیت‌ها رقم خورده است.

وی در این گزارش همچنین اشاره‌ای به هتل‌های هما داشته که با اعتقاد بر تحول مدیریتی در آن‌ها گزارش کرده است؛ هتل همای یک مشهد که ۱۵ سال برای بازسازی معطل بود در این مدت بازسازی شد، یک سوم زمان و یک چهارم هزینه‌ی هتل‌های مشابهی بود که توسط خارجی‌ها در ایران بازسازی شده است. حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان املاک و اراضی دهکده ساحلی انزلی که به تصرف دیگران درآمده بود، احیا و ابطال سند شده و به املاک سازمان تأمین اجتماعی بر می‌گردد. حقوق سازمان تأمین اجتماعی در شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی نیز احصاء و معین شده است.

هلدینگ گردشگری سازمان تأمین اجتماعی (هگتا) شامل هفت شرکت بزرگ گردشگری کشور است؛ همانند گروه هتل‌های هما؛ شرکت شرکت حمل و نقل ریلی مسافری رجا؛ شرکت مجتمع توریستی آبادگران؛ شرکت رفاه گستر تأمین اجتماعی؛ شرکت دهکده ساحلی بندر انزلی؛ شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی و آژانس بین‌المللی تأمین.

ابراهیمبای سلامی همچنین با حکم مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی به عنوان عضو هیأت مدیره در «هگتا» باقی می‌ماند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها