رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 363807

مرکل: آلمان به طور کامل به توافق آب وهوایی پاریس پایبند است

ساعت24-صدراعظم آلمان امروز در جریان سخنانی در برلین بر پایبندی کامل کشورش به توافق آب‌و هوایی پاریس به رغم تصمیم آمریکا برای خروج از توافق تاکید کرد.

laquo;آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز سه‌شنبه تاکید کرد که با وجود اعلام موضع آمریکا مبنی بر خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس، آلمان به این توافق پایبند است.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکل گفت: «در شرایطی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تا از توافق پاریس خارج شود اما آلمان همچنان به صورت کامل به این توافق پایبند می‌ماند.»

مرکل در نشست آب‌وهوایی در برلین با حضور مقامات دولتی بیش از ۳۰ کشور جهان گفت، در شرایطی که بیشتر کشورهای جهان می‌کوشند تا از گرم شدن زمین جلوگیری کنند، این اقدام ترامپ بسیار تاسف‌آور است و گفت که موضوع تغییرات آب و هوایی مسئله‌ای نیست که به باور و عقیده مربوط باشد بلکه موضوعی در ارتباط با حقیقت است. وی در این مورد به گرم شدن آب‌وهو در سراسر جهان اشاره کرد.

صدراعظم آلمان همچنین گفت که اقدامات به منظور جلوگیری از گرم شدن جهان باید به محدود شدن خسارات اقتصادی و افزایش نوآوری منتهی شود.

سال گذشته این نشست در لهستان برگزار شد و مرکل در آن نشست هم از کشورهای حاضر خواست تا مجموعه‌ای از قوانین در ارتباط با توافق پاریس را امضا کنند.

ترامپ ژوئن ۲۰۱۷ اعلام کرد که کشورش از توافق آب‌وهوایی پاریس خارج می‌شود. «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا این توافق را امضا کرده بود اما ترامپ گفت که این توافق بر خلاف منافع آمریکاست.

انتهای‌پیام/

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها