رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 363845

کلمبیا مغلوب ژاپن شد

ساعت 24- تیم ملی فوتبال کلمبیا در نخستین دیدار گروه هشتم رقابت های جام جهانی 2018، امروز (سه شنبه) مغلوب ژاپن یکی از نمایندگان قاره آسیا در جام بیست و یکم شد.

style="text-align:justify">در این دیدار که در ورزشگاه سارانسک برگزار شد ملی پوشان ژاپن که از دقیقه ششم با اخراج سانچز مدافع تیم ملی کلمبیا با یک بازیکن بیشتر بازی می کردند حریف مطرح خود را شکست داده و سه امتیاز ارزشمند این دیدار را کسب کردند.

«شینجی کاگاوا» در دقیقه 6 و«اوساکو» در دقیقه 72 برای تیم ملی ژاپن گلزنی کردند و سه امتیاز این دیدار را به حساب تیمشان واریز کردند.
«کوئینترو» نیز در دقیقه 36 برای تیم ملی کلمبیا گلزنی کرد.
شاگردان «آکیرا ایشینو» در همان دقایق ابتدایی نیمه نخست با سرعت دادن به بازی تمرکز بازیکنان تیم ملی کلمبیا را به هم ریختند و به دروازه این تیم نزدیک شدند.
تلاش آنان خیلی زود هم نتیجه داد و آنان در دقیقه 6 به گل رسیدند. در این دقیقه ژاپنی ها صاحب موقعیت گلزنی از عمق دفاع تیم ملی کلمبیا شدند و در حالیکه شوت مهاجم آنان می رفت که درون دروازه قرار گیرد، «کارلوس سانچز» با دست توپ را گرفت و مانع از گل شدن آن شد.
همین مساله باعث شد تا «دامیر اسکومینا» داور بین المللی از اسلوونی این بازیکن را با نشان دادن کارت قرمز مستقیم جریمه و از زمین بازی اخراج کند.
«شینجی کاگاوا» برای زدن پنالتی پشت توپ ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد و تیمش را پیش انداخت.
ژاپنی ها که با یک بازیکن بیشتر بازی می کردند، از برتری عددی خود در زمین استفاده کرده و بارها به دروازه حریف نزدیک شدند.
در دقیقه 32 «هاراکوچی» از سمت چپ نفوذ کرد و با جا گذاشتن مدافع پیش رو و در حالیکه می توانست دروازه حریف را باز کند، توپ را به خارج از زمین فرستاد.
در دقیقه 36 مدافعان تیم ملی ژاپن «رادمال فالکائو» را در پشت محوطه جریمه سرنگون کردند که داور به سود تیم ملی کلمبیا اعلام خطا کرد و کوئینترو با شوتی زمینی و دقیق توپ را درون دروازه تیم ملی ژاپن جای داد و بازی را به تساوی کشاند.
در ادامه تلاش بازیکنان برای تغییر نتیجه تساوی بی نتیجه بود و بازیکنان زمین بازی را ترک کردند.
در دقیقه 54 مهاجم تیم ملی ژاپن پس از پشت سرگذاشتن مدافع تیم ملی کلمبیا با «اوسپینا» سنگربان این تیم تک به تک شد اما ضربه آخر به دست دروازه بان برخورد کرد و توپ به خارج از زمین رفت.
در دقیقه 56 اوسپینا سنگربان تیم ملی کلمبیا یک بار دیگرمانع از گلزنی ملی پوشان ژاپن شد.
«خوزه پکرمن» سرمربی تیم ملی کلمبیا که تیمش از دقیقه 6 با یک بازیکن کمتر بازی می کرد در دقیقه 59 کوئینترو گلزن تیمش در این دیدار را از زمین خارج و خامس رودریگوئز هافبک تهاجمی تیم فوتبال بایرن مونیخ و آقای گل جام جهانی 2014 را به جای او به زمین فرستاد.
تغییرات در تیم ملی کلمبیا مثمر ثمر نبود و تیم ملی کلمبیا که یک بازیکن کمتر از حریف داشت همچنان تحت فشار ملی پوشان ژاپن بودند.
دردقیقه 71 ملی پوشان ژاپن موقعیت صد درصدی گل را از دست دادند و توپ آنان با برخورد به مدافعان حریف به کرنر رفت.
در دقیقه 72 هوندا بازیکن تعویضی ژاپنی ها ضربه کرنر را زد و اوساکو با ضربه سری زیبا دروازه اوسپینا را گشود و تیمش را یک بار دیگر پیش انداخت.
در دقیقه 77 خامس هافبک تهاجمی تیم ملی کلمبیا در محوطه جریمه ژاپن بدنبال یک حرکت رفت و برگشت در موقعیت گلزنی قرار گرفت که شوت او در آستانه گل شدن با برخورد به مدافع تیم ملی حریف به کرنر رفت.
ژاپنی ها که نمی خواستند برتری شان در این دیدار از دست برود پس از دقایقی که از این دیدار عقب کشیدند یک بار دیگر از برتری عددی خود بهره گرفته و توپ را در زمین کلمبیا به گردش در آوردند و با کنترل بازی سعی در حفظ نتیجه داشتند که اینگونه نیز شد و آنان در پایان حریف قدرتمند خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند و درصدر جدول رده بندی گروه هشتم ایستادند.
«دامیر اسکومینا» داور بین المللی اسلونی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت و در دقیقه ششم کارلوس سانچز مدافع تیم ملی کلمبیا را از زمین اخراج کرد.
اسکومینا در ادامه یک بار دیگر دست به کارت شد و با نشان دادن کارت زرد به خامس رودیگوئز او را نیز جریمه کرد.
داور این دیدار با نشان دادن کارت قرمز مستقیم نام خود و سانچز را در تاریخ رقابت های جام جهانی به ثبت رساند و ماندگار کرد.
**ترکیب کلمبیا:
داوید اوسپینا، اوسکار موریلو، سانتیاگو آریاس، کارلوس سانچز، رادمل فالکائو، خوان کودا رادو( باریوس دردقیقه 30)، جفرسون لرما، خوان مویکا، کوئینترو( خامس رودریگوئز دردقیقه 59 )، خوزه اسکودرو(کارلوس باکا دردقیقه 70 ) و داویسنون سانچز
**ترکیب ژاپن:
ایجی کاواشیما، جین شوجی، ناگاتومو، شیباساکی، هاراگوچی، شینجی کاگاوا(هوندا دردقیقه 69)، تاکاشای اینوئی، یوها اوساکو، ماکاتو هاسبه، هیروکی ساکای و مایا یوشیدا.
در دیگر دیدار این گروه تیم های ملی لهستان و سنگال با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
جدول رده بندی گروه هشتم:
1-ژاپن/ یک بازی/ 3 امتیاز
2- لهستان/ بدون بازی/ بدون امتیاز
3-سنگال/ بدون بازی/ بدون امتیاز
4-کلمبیا/ یک بازی/ بدون امتیاز

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها