رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363869

زنگنه: مشکل بازار نفت تنش افکنی سیاسی آمریکاست

ساعت 24- وزیر نفت پیش از سفر به «وین» اتریش برای شرکت در نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: بیشتر مشکل فعلی بازار نفت، تنش‎های سیاسی است که از سوی رییس‎جمهوری آمریکا در فضای بین‎المللی ایجاد شده است؛ نه فقدان توازن عرضه و تقاضا.

زنگنه
style="text-align:justify">به گزارش تارنمای وزارت نفت، «بیژن نامدار زنگنه» امروز (سه شنبه) افزود: رییس جمهوری آمریکا برای فعال نگه ‌داشتن توسعه شیل اویل در این کشور موافق قیمت‎های بالای نفت است اما برای فرار از فشار افکار عمومی مردم در برابر بالا رفتن قیمت نفت بویژه در پی خروج از برجام، به اوپک حمله می‎ کند.

وزیر نفت قرار است در هفتمین سمینار بین ‌المللی و یکصد و هفتاد و چهارمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) که در وین برگزار می شود، شرکت کند.
هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک سی ام و سی و یکم خرداد ماه با حضور نمایندگان و مسوولان بلندپایه دولت‌ها، شرکت‌ها و محافل علمی در وین برگزار می‌شود.
شعار اصلی سمینار امسال، «نفت؛ همکاری برای آینده‌ای پایدار» است. انتظار می‌رود در مجموع 750 شرکت‌کننده در این رویداد حضور یابند.
تقدیم جوایز 2018 اوپک برای پژوهش و روزنامه‌نگاری از رویدادهای این سمینار است.
همچنین یکصد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک اول تیرماه(بیست و دوم ژوئن) برگزار می شود.
براساس پیش‌بینی کارشناسان، این نشست به دلیل سخنان رییس جمهوری آمریکا و درخواست او از برخی اعضا برای افزایش تولید نفت، یکی از پرچالش‌ترین نشست‌ها در سال‌های اخیر خواهد بود.
اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست سی ام نوامبر 2016 میلادی (دهم آذرماه 1395) تصمیم گرفتند تولید خود را به سطح 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند؛ این تصمیم که از ژانویه 2017 به اجرا درآمد، در نشست‌های بعدی این سازمان تمدید شد.
اعضای اوپک در نشست یکصد و هفتاد و سوم این سازمان، توافق کاهش تولید را تا پایان سال 2018 تمدید کردند تا هدف حذف مازاد عرضه جهانی نفت به طور کامل محقق شود.
کشورهای غیراوپک به ریاست روسیه نیز اوپک را در توافق کاهش تولید همراهی کردند. سهم این کشورها از کاهش تولید نفت طبق توافق، حدود 600 هزار بشکه در روز است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها