رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 363957

یکبار14هزارمیلیاردبه طلبکاران موسسات مالی غیرمجاز دادید و حال هم 8هزار میلیارد/این پولها از جیب کیست

ساعت24-عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:خبری که در هفته پیش مطرح شد و مورد توجه کسی قرار نگرفت، تصمیم به پرداخت پول به بخشی از صاحبان سپرده در موسسات اعتباری غیرمجاز است.

عباس عبدی
پیش از این از امکانات بانک مرکزی با صاحبان سپرده زیر ٢٠٠ میلیون تومان تسویه کرده بودند و اکنون از ٢٠٠ میلیون تا یک میلیارد تومان را می‌پردازند. هیچ کس اعتراضی نکرد که این رقم پول که شاید حدود ٨ هزار میلیارد تومان شود (حدود ٢ میلیارد دلار) از کجا و از حساب چه کسی پرداخت می‌شود؟ آیا مشکلات موجود درباره قیمت ارز و سکه و... تا چه حد متاثر از پرداخت قبلی ١٤ هزار میلیارد تومانی و نیز پرداخت اخیر ٨ هزار میلیارد تومانی (هر دو تقریبی است) از سوی بانک مرکزی است؟ منطق قانونی پرداخت‌های موجود چیست؟

مشابه این اتفاق در ایالات متحده رخ داد و فردی به نام برنارد میدوف حدود ٦٥ میلیارد دلار با استفاده از همین شیوه‌ها سپرده گرفت و پول‌ها سوخت شدند. آیا از خزانه دولت امریکا به سپرده‌گذاران پولی پرداخت شد؟ هیچ.

جالب است که وی را در آنجا به ١٥٠ سال زندان محکوم کردند و در اینجا می‌گویند که زندان کردن مدیران متخلف برای مردم پول نمی‌شود. گویی که اعدام قاتل برای خانواده مقتول، موجب زنده شدن مقتول می‌شود!!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها