رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364082

اشتاین مایر: آقای ترامپ دنیا یک میدان بوکس نیست!

ساعت24-رئیس جمهور آلمان در سخنانی درباره آینده روابط دو سوی آتلانتیک با توجه به آسیب‌هایی که امروزه به این شراکت وارد می‌شود هشدار داده و از ترامپ خواست که دنیا را مانند یک رینگ بوکس نبیند.

quot;فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان که به آمریکا سفر کرده است در سخنانی درباره آینده شراکت دو سوی آتلانتیک ابراز نگرانی کرد.

وی در اولین سفر خود به آمریکا به عنوان رئیس جمهور آلمان دیداری با همتای آمریکایی خود را در برنامه نداشته است.

"اشتاین مایر" درباره آسیب‌های جبران ناپذیر در روابط بین اروپا و آمریکا هشدار داده و گفت: نگرانی من درباره آینده دموکراسی آمریکا کم تر از آینده شراکت دو سوی آتلانتیک است.

وی که در کنفرانسی در "لس آنجلس" سخن می گفت تصریح کرد که مناقشات دو سوی آتلانتیک همواره وجود داشته است، چرا که مسئله علایق و منافع متفاوت مطرح است. اما آسیب‌های شوک‌های امروز می‌تواند عمیق تر، طولانی تر و بخصوص غیر قابل جبران باشد. بنابراین نیروهایی که ما را از هم جدا می کند تنها با رئیس جمهور آمریکا ارتباط ندارد.

اشتاین مایر همچنین در بخش دیگری از سخنانش اروپا را به دلیل بحران های داخلی گوناگون مشغول به خود ارزیابی کرده و گفت: نه منافع اقتصادی و نه ضرورت سیاسی و روابط اجتماعی به تنهایی ما را در آینده کنار هم نگه نمی دارد.

اشتاین مایر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که من اعتقاد دارم که همچنین آمریکا به شریک نیاز دارد. اما آمریکا تنها در صورتی می تواند این مشارکت را به رسمیت بشناسد که غرب را بیشتر از تنها یک قطب نما ببیند و دنیا را به دید میدان بوکس نگاه نکند که در آن هر کسی با کس دیگری مبارزه می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها