رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364094

سازمان ملل: جمعیت آوارگان جهان به حدود ۷۰ میلیون نفر رسید/روزانه ۴۴۰۰۰ نفر در جهان، آواره میشوند

ساعت24-آژانس پناه‌جویان سازمان ملل در جدیدترین آمار ارائه شده خبر داد، در سال گذشته میلادی رکورد آوارگان در جهان شکسته شد و جمعیت آوارگان به حدود ۷۰ میلیون نفر رسید.

خبر5
laquo;فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناه‌جویان گفت که در سال گذشته میلادی، رکورد ۵ سال گذشته افزایش سالانه جمعیت آوارگان در جهان شکسته شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی تاکید کرد که ادامه بحران در مناطقی از جهان شامل سودان جنوبی و کنگو به اضافه اجبار به گریختن از میانمار برای مسلمانان روهینگیا، به افزایش شمار آوارگان در سال گذشته منجر شده است.

گراندی افزود، به طور متوسط طی سال گذشته هر روز ۴۴ هزار نفر در جهان آواره شده‌اند که این بدان معنی است که تنها در سال ۲۰۱۷، ۱۶.۲ میلیون نفر به جمعیت آوارگان جهان افزوده شده است. با این حساب، جمعیت آوارگان در جهان به رقم بی‌سابقه ۶۸.۵ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، ۶۸% از این آوارگان از پنج کشور هستند: سوریه، افغانستان، سودان جنوبی، میانمار و سومالی. بنا بر آمار سازمان ملل، ۵۲% از آوارگان جهان، کودک هستند.

کمیساریای عالی سازمان ملل گفت که بر اساس آمار برای چهارمین سال متوالی، ترکیه بالاترین تعداد پناه‌جویان را پذیرفته که اکثرا سوریه‌ای بودند. آمریکا بیشترین درخواست پناهندگی را در سال گذشته دریافت کرده است و بعد از آن آلمان در رتبه دوم قرار دارد.

«ژان اگلند» که زمانی ریاست آژانس کمک‌های سازمان ملل را برعهده داشت، می‌گوید همکاری میان کشورهای جهان و دیپلماسی برای صلح در بحرانی عمیق قرار دارد.

وی گفت، مسئولیت مشترک در قبال افراد آواره در جامعه بین‌المللی به شدت افت کرده است و کشورهای غنی دربرابر خانواده‌های فراری از جنگ، دیوار می‌کشند و هزینه‌های کمتری را برای کمک به مردم بحران‌زده اختصاص می‌دهند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها