رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364110

بیانیه مشترک انگلیس، آمریکا و نروژ درباره «دارفور» سودان

ساعت24-انگلیس، آمریکا و نروژ در بیانیه‌ای مشترک ضمن محکوم کردن درگیری‌ها در منطقه دارفور سودان، خواستار اعمال مجازات برای «خرابکاران» شدند.

سه کشور انگلیس، آمریکا و نروژ در بیانیه‌ مشترکی درگیری‌های مستمر بین نیروهای دولت سودان و گروه شورشی «جیش تحریر السودان» شاخه عبدالواحد نور در منطقه جبل مره در دارفور را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است که غیرنظامیان این منطقه همچنان از تبعات این درگیری‌ها و خشونت‌های غیرضروری رنج می‌برند و در نتیجه این درگیری‌ها چندین روستا متضرر شده، شمار زیادی از افراد کشته و زخمی شده و نزدیک به ۹ هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، در این بیانیه اشاره شده که «ممانعت مکرر دولت سودان از ورود هیأت‌های اتحادیه آفریقا و سازمان ملل به دارفور و مناطق درگیری، پذیرفتنی نیست.»

سه کشور مذکور همچنین تأکید کردند که مخالفت گروه شورشیان با پیوستن به روند صلح مانعی بر سر راه تحقق صلح پایدار در دافور است و درد و رنج غیرنظامیان را طولانی‌تر خواهد کرد.

در بیانیه مذکور با اشاره به اینکه گزینه نظامی راه‌حل مناسبی برای پایان دادن به منازعات در دارفور نیست، آمده است که جامعه جهانی باید «خرابکاران» را مجازات کند.

سه کشور مذکور همچنین پایان درگیری‌ها و اجازه بی‌قید و شرط به کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه برای ورود به مناطق درگیری و گفت‌وگو برای رسیدن به آتش‌بس دائمی تحت نظارت اتحادیه آفریقا را خواستار شدند.

منطقه دارفور از سال ۲۰۰۳ شاهد درگیری نظامی بین نیروهای دولتی و سه گروه مسلح شورشی است.

شورشیان مدعی هستند که دولت مرکزی سودان با اجرای اقداماتی مناطق آنها را به حاشیه رانده است و دولت باید حقوق سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ساکنان این مناطق را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها