رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364119

دادگستری اصفهان: دختربچه افغان چهره متجاوز را به یاد نمی آورد/ حادثه تعرض به این کودک بدون توجه به ملیت او در دست بررسی است

ساعت24-تعداد زیادی متهم در این پرونده وجود دارد و کودک نتوانسته است چهره فرد را به خوبی به یاد بیاورد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اعلام اینکه حادثه تعرض به کودکی در خمینی شهر بدون توجه به ملیت او در دست بررسی است اظهار کرد که این کودک هنوز نتوانسته متهم را شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، احمد خسروی وفا در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در این هفته اندیشه های شهید دکتر بهشتی باز تبیین می‌شود. این شهید شخصیتی فرا دستگاهی دارد و معمار دستگاه قضا بوده‌اند. در این هفته گزارشی از دستگاه قضا نیز منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که احکام قطعی نشود نمی‌توانیم در مورد آنها اظهار نظر کنیم و اگر کسی بدون قطعی شدن حکم نامی از وی برده شود می‌تواند شکایتی برای آن فرد و رسانه تنظیم کند، افزود: در سال ٩۶؛ یک میلیون ١٧١ هزار و ۶١٢ پرونده وارده دادگستری شده که یک میلیون و ١۵٣ هزار پرونده منجر به صدور رای شده است. این رقم مشمول پرونده های وارده از همه بخش های زیر مجموعه بوده و به این معنا نیست که یک میلیون و ١٧١ هزار نفر وارد شده اند. بلکه این تعداد رای در پرونده ها صادر شده که عملکرد قضات را نشان می دهد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه ۴٧٢ هزار و ۴۶۵ پرونده در سال گذشته ثبت شده است و این میزان آمار ورودی واقعی تعداد پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضایی استان است، ادامه داد: آمار ثبت ١۶ رقمی دادگستری، برای هر پرونده، رقم یکتایی است که آمار حقیقی پرونده‌های وارده را نشان می‌دهد.

خسروی وفا تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها از سال ٩٢ تا پایان سال ٩۶ در دادگاه های تجدید نظر از ١٧۵ روز به ١٢٧ روز کاهش پیدا کرده است. همچنین در دادگاه کیفری 1 متوسط زمان رسیدگی به پرونده از ۴١۴ روز به ٢۶۵ روز رسیده است، در دادگاه حقوقی از ١۵٨روز به ١۴١ روز و کیفری از ١٢۴ روز به ٨٩ روز کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: اجرای احکام مدنی از ۴۴۴ روز به ٢۴٠ روز و اجرای احکام کیفری از ٢٠۵ روز به ١٨٨ روز کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان به 10 اتهام اول استان اصفهان اشاره کرد و گفت: توهین به اشخاص با ۴٠ هزار، سرقت با ٣٩ هزار، ایراد صدمه تصادف رانندگی ٣٧ هزار، ضرب و جرح ٣۶ هزار، تجدید ٢٨ هزار، تخریب ١۵ هزار، کلاهبرداری ١۴ هزار، خیانت در امانت١۴هزار، افترا ١٢ هزار و تحصیل مال نامشروع ٩ هزار پرونده وارده به ترتیب اتهامات استان اصفهان هستند.

خسروی وفا تاکید کرد: در سال ٩۴ خشونت رتبه دوم را داشت که امروز به رتبه چهارم تنزل پیدا کرده است، همچنین سرقت نیز رتبه اول و مواد مخدر در رتبه دهم حضور داشت، اما امسال در ١٠ رتبه اول نیست.

وی با اشاره به اینکه با همکاری نیروی انتظامی به شدت با فروش و توزیع مواد مخدر مبارزه می شود، اظهار کرد: در سال گذشته ٣٠ تن مواد مخدر کشف شده است. همچنین در سال گذشته ١٧٣ باند سرقت در اصفهان متلاشی شد. ۴۶٢ نفر دستگیر و سه هزار فقره کشف سرقت انجام شد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: برای کاهش زمان متوسط رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش زمان دادرسی دو اقدام انجام شده؛ نخست اینکه پست‌های قضایی اضافه شد و از سال ٩٢ موفق به اضافه کردن ۴٠٠ پست قضایی شدیم. این در حالی بود که در سال ٩٢ تنها ٣١٣ شعبه در استان بود و امروز ٨۵ شعبه به آن میزان اضافه شده است.

خسروی وفا افزود: یک هزار و 900 پرونده احکام مجازات جایگزین صادر شد. در استان ٢٨٣ شورای حل اختلاف وجود دارد که ١٩٨ شعبه حقوقی و ٣٣ شعبه تنها به سازش می‌پردازد. ۵٢ شعبه نیز روستایی هستند. در سال ٩٢ بالغ بر ٢٢٠ هزار پرونده وارد استان شده که ٢١٧ هزار مختومه اعلام شده است.

وی گفت: چهار کارگروه درباره حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی وجود دارد. ۴٠ مصوبه در این کارگروه ها گذرانده شده است. دستگاه قضایی استان اصفهان به صورت جدی از کالای ایرانی حمایت می کند.

کودک نتوانسته چهره فرد را به خوبی به یاد بیاورد

مدیرکل دادگستری استان اصفهان به موضوع حادثه دختر 5 ساله خمینی شهر اشاره کرد و ادامه داد: تعداد زیادی متهم در این پرونده وجود دارد و کودک نتوانسته است چهره فرد را به خوبی به یاد بیاورد. با این حال چهره نگاری انجام شده، به دادسرای خمینی‌شهر مشاوره داده‌ایم و یک نفر برای پیگیری این پرونده در خمینی‌شهر حضور دارد. با این حال هنوز آن فرد جانی دستگیر و شناسایی نشده است. هرچند که معتقد هستم پرداختن به این بحث درست نیست که فرد ایرانی بوده است یا افغانی و با هر ملیتی جانی بوده است.

۴٧ درصد جرائم مربوط به مواد مخدر است

خسروی وفا افزود: ١۴ هزار نفر در زندان‌های استان حضور دارند که ۴٧ درصد از آن‌ها مربوط به جرائم مواد مخدر است. علت این مسأله ماندگاری بیشتر این جرم در زندان است. بعد از آن سرقت ٢٠ درصد زندانیان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌هایی که در زندان انجام می‌شود حرفه آموزی زندانیان است که این آموزش با نظارت بر قضات انجام می‌شود و در حال حاضر زندان اصفهان ١۵ کارگاه جدید برای زندان‌هایش راه اندازی کرده است، اظهار کرد: در حوزه بهداشت و سلامت زندانیان نیز اقدامات خوبی در استان انجام شده است. برای مثال افرادی که پوشش مشاوره داشته‌اند ٩ هزار نفر بوده اند. همچنین در زندان ها درباره مسایل فرهنگی اقداماتی انجام شده است.

خسروی وفا با بیان اینکه قوه قضاییه حمایت از کار افزینی، تولید داخلی، امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق را در دستور کار خود دارد، ادامه داد: ترویج فرهنگ حقوقی، تکریم مراجعان به دستگاه قضایی، تجلیل از قضات و کارمندان دستگاه قضایی، حراست از بیت المال و مبارزه با جرایم ساختار یافته، نظارت قانونمندی و استقلال قضایی و ولایت مداری و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی از اهداف و برنامه‌های هفته قوه قضاییه است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در خانه دکتر شهید بهشتی، تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و فرزندان شهدا در دادگستری و حل مشکلات زندانیان به صورت هوایی از برنامه‌های دیگر ما در این هفته خواهد بود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها