رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364122

واکنش لندن به احتمال قطع دسترسی انگلیس به بانک اطلاعات امنیتی اروپا

ساعت24-رئیس سازمان اطلاعات دولتی انگلیس در پاسخ به اظهارات مقامات اروپایی مبنی بر قطع ارتباط اطلاعاتی و امنیتی لندن و بروکسل بعد از برگزیت گفت این کشور در عملیات مقابله با تروریسم در اروپا همواره نقش مهمی داشته است.

laquo;جرمی فلمینگ» رئیس سازمان اطلاعات دولتی بریتانیا (GCHQ) گفت طی یک سال گذشته لندن اطلاعاتی کلیدی برای کمک به عملیات مقابله با تروریسم در اختیار چهار کشور اروپایی گذاشته است و در این زمینه نقش مهمی دارد.

به نوشته روزنامه تلگراف، ریاست سازمان اطلاعات دولتی انگلیس تاکید کرد، دیگر کشورهای اروپایی از اطلاعات طبقه‌بندی شده انگلیس در مقابله با تهدیدات تروریستی بهره‌مند شده‌اند.

وی تاکید کرد، بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) انگلیس همکاری با اتحادیه اروپا و اعضای آن را ادامه خواهد داد و تصریح کرد، در حال حاضر روابط امنیتی خوبی میان لندن و دیگر کشورهای اروپایی برقرار است.

ورود یک مقام اطلاعات انگلیس به مذاکرات دیپلماتیک به چنین شیوه‌ای تا کنون بی‌سابقه بوده است.

اخیرا برخی سران اتحادیه اروپا گفته بودند، باید بعد از برگزیت انگلیس را از دسترسی به پایگاه داده‌های امنیتی این اتحادیه محروم کرد.

مایکل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در برگزیت هشدار داده است بعد از خروج لندن از این اتحادیه، این کشور در تصمیمات پلیس اروپا مشارکت نخواهد داشت و به پایگاه داده این اتحادیه دسترسی ندارد.

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها