رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364146

عربستان خواستار افزایش تولید نفت اوپک شد

ساعت 24- در آستانه نشست وزیران نفت کشورهای عضو سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک)، وزیر انرژی عربستان خواستار افزایش سقف تولید نفت این سازمان شد.

نفت ایران
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه ، 'خالدبن عبدالعزیز الفالح ' وزیر انرژی عربستان گفت: 'تمام تلاش ما این است که ثبات به بازارهای نفتی جهان بازگردد و برای رسیدن به این هدف هر کاری را که لازم باشد انجام خواهیم داد. ما اطمینان می دهیم که هیچ گونه موضوع کمبود نفت مطرح نیست .

اظهارات وزیر انرژی عربستان در حالیست که پیشتر ایران روندافزایش سقف تولید نفت اوپک را، سیاست دیکته شده واشنگتن به ریاض اعلام کرد.
دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز پیشتر اوپک به تلاش برای افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی متهم کرد.
ترامپ، اوپک را به تلاش برای افزایش قیمت نفت متهم کرد.
وی گفت که بهای نفت به شدت افزایش یافته است. این کار اوپک است و اصلا کار خوبی نیست!
توئیت ترامپ در حالیست که عربستان سعودی و روسیه، دو کشور بزرگ تولید کننده نفت، اعلام کرده اند تصمیم دارند در نشست آتی اوپک که قرار است 22 ژوئن (اول تیرماه) در وین برگزار شود، سقف تولید نفت خام خود را افزایش دهند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز هفته گذشته با اعلام اینکه یک روز پیش از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج این کشور از برجام، یک مقام ارشد دولت وی، تلفنی از عربستان خواسته است با حفظ ثبات قیمت های نفت به اجرای موفقیت آمیز این تصمیم برای محدود کردن صادرات نفت تهران کمک کند، از تبانی میان ریاض و واشنگتن پرده برداشت.
پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا اعلام کرد، درخواست دولت آمریکا از عربستان برای افزایش تولید نفت پیش از خروج واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ممکن است اعضای اوپک را برنجاند.
این پایگاه خبری همچنین ادامه داد: تمایل عربستان به تبعیت از خواست آمریکا، خشم شدید برخی اعضای اوپک را برانگیخته و نشست بعدی اوپک در حال تبدیل شدن به یک جدال است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها