رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 364151

صالحی از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای نروژ بازدید کرد

ساعت 24- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای این کشور نیز بازدید و با مدیران و کارشناسان این مرکز ملاقات و گفتگو کرد.

صالحی
style="text-align:justify">علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور عزیمت کرده است از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای این کشور نیز بازدید و با مدیران و کارشناسان این مرکز ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات آقای اوله هاربیتز رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای نروژ به تشریح وظایف محوله به مرکز حفاظت در برابر اشعه و ایمنی هسته‌ای پرداخت و تجارب نروژ در برخورد با سوانح هسته‌ای از جمله در دیگر کشورها را با هیات سازمان انرژی اتمی در میان گذاشت. در این ملاقات همچنین همکاریهای بین‌المللی این مرکز تشریح و نحوه مداخله و همکاری آنان در زمینه انتقال ۶۰ تن اورانیوم طبیعی از قزاقستان به ایران مورد توجه و قدردانی قرار گرفت.

در این دیدار دکترصالحی به تشریح فعالیتهای بین المللی ایران در حوزه ایمنی هسته‌ای بعد از برجام و بویژه همکاریهای مربوط به اتحادیه اروپا پرداخت و پیشنهاد برقراری ارتباط مراکز ایمنی هسته‌ای دو کشور و تعمیق روابط و همکاریهای دو جانبه را مطرح نمود که مورد استقبال طرف نروژی قرار گرفت.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها