رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364155

ناامن‌ترین مناطق جهان: غرب‌ آسیا و شمال آفریقا

ساعت 24- جدیدترین بررسی‌های انجام گرفته نشان داد که غرب آسیا و شمال آفریقا کماکان ناامن‌ترین و قاره اروپا امن‌ترین مناطق جهان هستند و ایسلند نیز در جایگاه نخست کشورهای امن جهان قرار دارد.

style="text-align:justify">جدیدترین گزارش موسسه پژوهشی استرالیایی «اقتصاد و صلح» نشان داد که امنیت در غرب‌ آسیا و شمال آفریقا کماکان در پائینترین حد می‌باشد.

به نوشته وبگاه «ویک» این بررسی بر اساس میزان قتل، هزینه‌های نظامی و سطح جنایت و خرابکاری تهیه شده است.

براساس این گزارش، میانگین صلح و امنیت در خاورمیانه و شمال آفریقا در یک سال گذشته کاسته شده و این مناطق از کمترین آرامش در سطح جهان برخوردارند. این درحالی است که «اروپا» کماکان صلح آمیزترین منطقه شناخته شده هرچند که بی ثباتی‌های سیاسی و تاثیر تروریسم نمره این قاره را در آمار سال جاری کاهش داده است.

در گزارش این موسسه «سوریه» با گذشت 7 سال نبرد داخلی ناامن‌ترین کشور جهان شناخته شد و بعد از آن کشورهای «افغانستان» و «سودان جنوبی» جای دارند. در نقطه مقابل،«ایسلند» امن‌ترین کشور جهان شناخته شد و بعد از آن «نیوزلند» و «اتریش» قرار دارند.

به نوشته ویک، انگلیس با 6 پله سقوط در جایگاه پنجاه و هفتمین کشور امن جهان و آمریکا در رتبه صد و بیست و یکم قرار دارد. در این رده‌بندی رژیم صهیونیستی در جایگاه صد و چهل و شش و تقریبا در انتهای جدول قرار گرفته است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها