رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364160

ابراز تاسف فرانسه از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل

ساعت 24- وزارت امور خارجه فرانسه نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل واکنش نشان داد و ابراز امیدواری کرد که آمریکا در این تصمیم بازنگری کند.

div>

به گزارش ریانووستی، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که فرانسه از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متاسف است و امیدوار است که آن ها در این تصمیم بازنگری کنند.

یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه فرانسه گفت: ما از تصمیم آمریکا درخصوص خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل که روز گذشته اعلام شد، ابراز تاسف می کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم آمریکا در تشکیل این سیستم بین المللی دفاع از حقوق بشر افزود: آنها نقش مهمی در تصویب بسیاری از متون اساسی، به ویژه اعلامیه جهانی حقوق بشر، که هفتادمین سالگرد آن امسال جشن گرفته می شود، نقش مهمی ایفا کرده است. ما امیدواریم که آمریکا این تصمیم خود را دوباره بررسی کند.

گفتنی است که وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل روز گذشته اعلام کردند که این کشور در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج می شود. دلیل این اقدام را قطعنامه های این شورا علیه اسرائیل اعلام کرده اند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها