رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364187

آنکارا: آمریکا، مسئول نقض حقوق بشر است

ساعت 24- ترکیه در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق‌ بشر اعلام کرد: دولت آمریکا مسئول نقض حقوق بشر است.

ترکیه
style="text-align:justify">به گزارش آناتولی، بکر بوزداغ معاون نخست‌ وزیر و سخنگوی دولت ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی در جمع روزنامه نگاران در استان یوزغاد درباره خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: اسرائیل در صدر نقض حقوق بشر قرار دارد.

معاون نخست‌ وزیر ترکیه ادامه داد: موضع جدید آمریکا نیز برای حمایت نامحدود آن از رفتار اسرائیل است. دولت آمریکا مسئول نقض حقوق بشر است.

سخنگوی دولت ترکیه در ادامه افزود: اینکه آمریکا مواضع و پیش داوری مغرضانه اسرائیل را به عنوان دلیل خروج از شورای حقوق بشر اعلام کرده است، در واقع نشان دهنده آن است که آمریکا نیز خود مواضع مغرضانه ای دارد.

این در حالیست که آمریکا روز گذشته با متهم ساختن شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد «به اِعمال تبعیض علیه اسرائیل»، خروج خود از این شورا را اعلام کرد؛ اقدامی که از دیدِ فعالان، پیشبرد حقوق بشر را در سرتاسر جهان بیش از پیش دشوار خواهد ساخت.

«نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل کشورهای روسیه، چین، کوبا و مصر را به دلیل مخالفت و خنثی ساختن تلاشهای آمریکا در جهت تجدیدنظر در این شورا مورد انتقاد قرار داد و همچنین از کشورهایی که دارای ارزشهای مشترک با آمریکا بوده ولی همچنان «تمایلی برای به چالش کشاندن جدی وضع موجود ندارند» انتقاد کرد.

گفتنی است که دولت ترامپ از مدتها پیش تهدید کرده بود در صورتی که این شورای ۴۷ عضوی مستقر در ژنو مورد تجدیدنظر قرار نگیرد، از آن خارج خواهد شد.

نیکی هیلی با اشاره به ونزوئلا، چین، کوبا و جمهوری دموکراتیک کنگو ادعا کرد: «با نگاهی به [ترکیب] اعضاء در این شورا، شما شاهد عدم رعایت حقوق اساسی خواهید بود».

هیلی همچنین مدعی شد که «تمرکز نامتناسب و خصومت بی پایان این شورا نسبت به اسرائیل(!) گواه آشکاری است که نشان می دهد شورا بر مبنای تعصبات سیاسی اداره می شود و نه بر پایه حقوق انسانی».

لازم به ذکر است که خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر سازمان ملل، تازه ترین مورد خروج آمریکا از یک توافق چندجانبه- پس از خروج از توافق اقلیمی پاریس و توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران- بشمار می رود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها