رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364226

مرگ ۴۵۰بیمار براثر قصورپزشکی دربیمارستان انگلیس

ساعت24 -براساس گزارشی که به تازگی در انگلیس منتشر شده است بیش از چهارصد و پنجاه بیمار بر اثر تجویز مسکن‌های قوی آن هم بدون توجیه پزشکی در بیمارستانی در این کشور جان خود را از دست دادند.

قصور پزشکی
div>

براساس یافته‌های گزارشی که به تازگی در انگلیس منتشر شده است بیش از چهارصد و پنجاه بیمار بر اثر تجویز مسکن‌های قوی آن هم بدون توجیه پزشکی در بیمارستانی در این کشور جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش که به وسیله یک هئیت مستقل انجام شده است، در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ الی ۲۰۰۰ صد‌ها بیمار در بیمارستان «گاسپورت وار مموریال هاسپیتال» در شهر گاسپورت در جنوب انگلیس جان خود را بر اثر اشتباه پزشکی از دست داده اند.

کمیسیون انجام دهنده این تحقیق به سرپرستی جیمز جونز اسقف سابق لیورپول در بیانیه‌ای اعلام کرد «آرشیو بیمارستان وار مموریال شهر گاسپورت که هیئت تحقیقاتی به آن دسترسی ویژه‌ای داشت نشان می‌دهد ۴۵۶ بیمار بر اثر تجویز مسکن بدون هرگونه توجیه پزشکی جان خود را از دست داده اند.»

در ادامه این گزارش آمده با توجه به برخی سوابقی که گم شده و در دسترس نیستند این احتمال وجود دارد که دویست بیمار دیگر نیز بر اثر اقدام شایع و رایج سازمانی در این بیمارستان در جهت تجویز مقادیر فراوان و بیش از حد مسکن جان خود را از دست داده باشند.

در این گزارش آمده است که دکتر جین بارتون مسئول تجویز بیش از حد مسکن بوده است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس این یافته‌ها را به شدت دردسر آفرین خواند و گفت: این یافته‌ها باعث آلام و رنج فراوان خانواده‌هایی شده است که عزیزانشان را در این بیمارستان از دست داده اند.

منبع:صدا و سیما
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها