رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364227

پرداخت اضافه حقوق بازنشستگان با حقوق خردادماه

ساعت24 -درحالی که بازنشستگان کشوری و لشکری از خلف وعده سخنگوی دولت در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان تا عید سعید فطر می گویند مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: حقوق بازنشستگان این صندوق براساس احکام جدید سال ۱۳۹۷ که از روز سه شنبه 22 خرداد ماه صادر شده، با حقوق خرداد پرداخت می شود.

افزایش حقوق بازنشستگان
به گزارش روزنامه خراسان، سه روز قبل از عید فطر بود که سخنگوی دولت اعلام کرد: بر اساس توافق مشترک سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌ داری کل کشور اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با احتساب افزایش مصوب سال ۹۷ تامین و تخصیص یافته است و تا عید فطر پرداخت می شود، اما این وعده محمدباقر نوبخت محقق نشد و سخنگوی دولت درباره چرایی این موضوع در توضیحاتی کوتاه اعلام کرد: واریز حقوق به جز تامین بودجه، نیازمند صدور احکام حقوقی جدید توسط دستگاه‌هاست و با صدور احکام جدید سال 97 توسط دستگاه ها پرداخت می شود.

به دنبال اعلام این خبر ، تعدادی از بازنشستگان در تماس با روزنامه اعلام کردند مابه التفاوت افزایش حقوق سال 97 آن ها پرداخت نشده است. در برخی از پیامک های ارسالی به روزنامه آمده است: به آقای نوبخت بگویید وعده های غیرواقعی ندهند قبل از عید فطر اعلام کردند اضافه حقوق بازنشستگان را عید فطر می دهند . اما هنوز خبری نشده است. آقای نوبخت به تیر ماه رسیدیم و معوقات اکثر بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشد خسته شدیم از این وعده های غیر عملی. بعد از چندین بار اعلام برای زمان واریز اضافه حقوق ها اما تا امروز هنوز ریالی به حساب ما واریز نشده شما را به خدا اگر فعلا امکان واریز نیست حداقل به مردم وعده نادرست ندهید.

احکام از 22 خرداد صادر شده است

این اظهارات در حالی است که مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: حقوق بازنشستگان این صندوق براساس احکام جدید سال ۱۳۹۷ که از روز سه شنبه 22 خرداد صادر شده، با حقوق خرداد پرداخت می شود. جمشید تقی زاده گفت: با تلاش های صورت گرفته، احکام افزایش حقوق سالانه و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۷ در روز سه شنبه 22 خرداد صادر شده و مابه التفاوت مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت امسال با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.

به گفته وی حقوق کلیه بازنشستگان و موظفان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که تا پایان سال ۱۳۹۶ بازنشسته، از کار افتاده یا فوت شده اند، ۱۰ درصد افزایش می یابد و به منظور اجرای همسان سازی حقوق پس از اعمال این میزان افزایش، برای آن دسته از افرادی که کمتر از ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، به صورت پلکانی از افزایش حقوق برخوردار خواهند بود. وی با بیان این که براین اساس، آن دسته از بازنشستگانی که حقوق کمتری دریافت می کنند از افزایش حقوق بیشتری برخوردار می شوند، اظهار کرد: حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال سابقه خدمت امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود و میانگین افزایش سالانه به همراه همسان سازی سال ۹۷ حدود ۱۹ درصد است. درباره این موضوع همچنین مدیرکل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری هم با تاکید بر پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: چنان چه گزارشی از پرداخت نشدن مابه التفاوت حقوق وجود دارد آن را به ما اعلام کنید تا پیگیری کنیم.

اضافه حقوق تامین اجتماعی ها هنوز معلوم نیست!

اما بازنشستگان تامین اجتماعی هم در گفت وگو با خراسان از پرداخت نشدن مابه التفاوت حقوق سال جدید با گذشت سه ماه از سال خبر دادند. یکی از این بازنشستگان گفت: درباره این موضوع به شعبه بیمه مراجعه کردم و پاسخ شنیدم که میزان افزایش حقوق در تیر یا مرداد ماه پرداخت می شود. یکی از خوانندگان روزنامه هم اظهار کرد: اضافه حقوق ها تا کنون واریز نشده است.

این موضوع را از طریق معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی پیگیری کردیم. رحیم اردلان به خراسان گفت: از آن جا که منابع مالی سازمان و وصولی های مان با مشکل مواجه شده است فقط توانسته ایم حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم. وی افزود: در سال های قبل معمولا پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق تا مرداد ماه طول می کشید اما اکنون به محض دریافت وصولی های مان از جمله حق بیمه ها، میزان افزایش حقوق را هم واریز خواهیم کرد، تا هیچ کسی را منتظر نگذاریم. وی بدون آن که هیچ وعده ای درباره زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان بدهد، گفت: سازمان تامین اجتماعی باید پیش بینی لازم را برای پرداخت مستمری ها، پرداختی ها به بیمارستان ها، داروخانه ها و ... انجام بدهد بنابراین درباره زمان پرداخت افزایش حقوق باید با مدیرعامل سازمان، هماهنگی صورت گیرد.اردلان همچنین افزود: سازمان تامین اجتماعی هیچ معوقه ای ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها