رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364233

8 ساعت عملیات برای مهار آتش سوزی پاساژ امیرکبیر

ساعت24 -آتش‌سوزی گسترده در پاساژ خیابان امیرکبیر تهران پس از 8 ساعت عملیات نفسگیر مهار شد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 9 و 29 دقیقه شامگاه سه‌شنبه گزارش آتش‌سوزی شدیدی در پاساژ قدیمی دو طبقه در خیابان امیرکبیر روبه‌روی پاساژ کاشانی به امدادگران آتش‌نشانی و اورژانس اعلام شد.

حوادث
با این گزارش، چندین تیم اورژانس و آتش‌نشان با تجهیزات کامل به محل اعزام شدند و عملیات مهار آتش در ساعت یک و نیم بامداد دیروز به پایان رسید اما آتش‌نشانان تا ساعت 9 صبح برای لکه‌گیری در محل ماندند.سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: با اعلام گزارش این آتش‌سوزی، در کمتر از دو دقیقه نیروهای شش ایستگاه آتش‌نشانی به همراه 2 نردبان هیدرولیکی، خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی و چندین تانکر آب، با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران به سمت خیابان امیر کبیر، حوالی پاساژ کاشانی حرکت کردند. محل آتش‌سوزی پاساژ دو طبقه‌ بود. در طبقه بالای این پاساژ نزدیک به ۱۰ انبار قدیمی با حجم زیادی اجناس قابل اشتعال قرار داشت که به صورت ناایمن پر شده بود. همچنین طبقه همکف آن نیز برای نگهداری لوازم خودرو استفاده می‌شد. مشاهدات اولیه حاکی از آن بود که آتش به سقف‌های شیروانی سرایت کرده است. آتش‌نشانان در حالی که هر لحظه احتمال فروریختن ساختمان وجود داشت با تمام توان به کار خود ادامه دادند و سرانجام آتش را مهار کردند. حتی خود من نیز تا رسیدن تیم‌های کمکی روی شیروانی سست و خطرناک آن با همکارانم مشغول کار بودم.وی افزود: آتش‌نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند اما کار در ضلع جنوبی با دشواری پیش رفت. در کنار این پاساژ نیز هتلی بود که حدود ۲۵ مسافر در آن اقامت داشتند و آتش به یکی دو اتاق هتل سرایت کرده بود که این حریق با حضور مأموران مهار شد. میهمانان هتل در سلامت کامل از ساختمان خارج شدند. در این عملیات سه تن از آتش‌نشانان دچار دودگرفتگی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

ملکی ادامه داد: این ساختمان 70، 80 ساله انبارداری بسیار ناایمنی داشت و در حالی که کسبه معتقد بودند که حتی بعضی روزها حرکت خودروها سبب ریزش آجر نماها شده بود اما هیچ کاری برای ایمنی آن انجام نداده بودند و همه کسبه‌ با وجود خطرات همچنان مشــــــــــغول کار بودند. در ساعات اولیه این حادثه ساختمان بار حرارتی زیادی را تحمل کرده بود و ستون‌های چوبی ساختمان سوخته و بدنه روی دیوارهای کاهگلی استوار بود. شمع‌بندی که خود صاحبان درست کرده بودند بسیار ناایمن بود و اجناس حجیم و سنگین لوازم یدکی در این مکان انبار شده بود که همه قابل اشتعال بوده و عملیات به سختی پیش رفت. با پایان عملیات خودروهای آتش‌نشان در محل مستقر ماندند. متأسفانه این حریق باعث نابودی کامل نمای بسیار زیبای این ساختمان شد که واقعاً تأسف بار است.سخنگوی آتش‌نشانی درباره علت این اتفاق نیز گفت: هنوز نمی‌توان اظهارنظر دقیقی درباره علت این حادثه داشت اما دو ایستگاه آتش‌نشانی از ساعت 6 صبح همزمان با ایمن‌سازی محل، بررسی‌های خود را برای تعیین علت این آتش‌سوزی آغاز کرده‌اند و با وجود رفع خطرات همچنان محل را ترک نکرده‌اند.
اعزام 8 مصدوم به بیمارستان
پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: این حادثه حدود ساعت 21 و 30 به اورژانس گزارش شد. پس از اعلام موضوع 6 دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و دو خودرو فرماندهی به محل اعزام شدند.
براساس آخرین گزارش‌ها در مجموع ۱۱ نفر در این آتش‌سوزی مصدوم شدند که با تلاش تکنیسین‌های اورژانس سه نفر در محل درمان و هشت نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
محمد کرم درآبادی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نیز گفت: حجم حادثه بسیار گسترده بود و سه آتش‌نشان دچار دودگرفتگی شدید شده و در وضعیت خطرناکی قرار داشتند اما توسط تکنیسین‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها