رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364254

بایدها و نبایدهای تغذیه ورزشکاران پس از ورزش

ساعت 24-ورزشکاران باید پس از انجام تمرین‌های ورزشی خود تغذیه مناسبی داشته باشند و از خوردن برخی غذاها خودداری کنند.

اگر شما ورزشکار هستید و به سلامتی خود اهمیت می‌دهید باید از خوردن برخی مواد غذایی پس از ورزش اجتناب کنید. در اینجا با برخی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

سبزیجات خام

ما می‌دانیم که سبزیجات برای سلامتی ما بسیار خوب هستند بنابراین عجیب به نظر می‌رسد که پس از ورزش باید از خوردن سبزیجات خام اجتناب کرد.

براساس این گزارش، سبزیجاتی مانند هویج، کرفس و کلم بروکلی به عنوان یک غذای کم‌چرب و سالم شناخته شده‌اند اما هنگامی که آنها پخته و با دیگر غذاهای سالم ترکیب شوند و پس از ورزش آنها را میل کنید عملکرد بهتری خواهند داشت.

غذاهای سرخ شده

ممکن است پس از یک تمرین ورزشی برای خوردن صبحانه مورد علاقه خود وسوسه شوید تنها به این دلیل که شما فکر می‌کنید به اندازه کافی کالری سوزانده‌اید و به خود اجازه می‌دهید این غذاها را میل کنید اما نباید این کار را انجام دهید.

از خوردن غذاهای سرخ‌شده مانند چیپس، همبرگر که دارای چربی زیادی هستند پس از ورزش خودداری کنید.

شیرینی‌ها

اگرچه توصیه شده است پس از ورزش باید غذاهایی که دارای مقداری کربوهیدارت هستند برای افزایش گلوکز خون مصرف کنید اما این بدان معنا نیست که شروع به خوردن شیرینی کنید.

چربی‌های شیرینی می‌توانند عروق خونی شما را مسدود کنند. همچنین آنها دارای کالری بالا و شکر هستند.

اما اگر شما می‌خواهید پس از ورزش کربوهیدرات مناسبی را مصرف کنید می‌توانید یک تکه نان تست گندم با مقداری کره بادام‌زمینی میل کنید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا

پس از انجام تمرین‌های ورزشی نوشیدنی‌های انرژی‌زا مناسب نیستند. آنها پر از کافئین و دارای گاز هستند که باعث ایجاد احساس نفخ در شما می‌شود.

این نوشیدنی‌ها از شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی تولید شده و ورزشکاران باید از خوردن آنها قبل و بعد از ورزش خودداری کنند و به جای آن آب بنوشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها