رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364259

اشمید در دیدار با صالحی: اروپا مصمم‌تر از همیشه برای حفظ برجام است

ساعت24- هلگا اشمید دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اروپا مصمم تر از همیشه در صدد حفظ برجام بوده و با ایجاد مکانیزم های ویژه برای رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.

خبر456
اشمید در دیدار با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نروژ، به ابتکار گفتمان سیاسی صنایع که دربرگیرنده مذاکرات تجاری شرکت های کوچک و متوسط در سطح اتحادیه اروپا با ایران است اشاره کرد و گفت: قرار است بزودی 100 شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف های ایرانی شوند و با توجه به اینکه بیش از 60 درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند انتظار می رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا به وجود آید.

وی همچنین درباره ساز و کارهای مالی و بانکی مورد نیاز نیز افزود: اتحادیه اروپا متعهد به یافتن راه حل مناسب برای برقراری روابط تجاری و مالی با ایران است.

صالحی نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت درک چندصدایی در جمهوری اسلامی ایران توافق برجام را موضوعی جدی در مباحث سیاسی کشور عنوان و بر رفع انتظارات از این توافق تاکید کرد.

وی افزود: برای حفظ برجام نیازمند برآورده شدن انتظارات و نیازها و رفع عملی و دائمی تحریم‌های ظالمانه هستیم و امکان پایبندی به تعهدات برجام همزمان با تداوم تحریم‌ها به هیچ عنوان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: اروپا تاکنون گام های خوبی در جهت حفظ برجام برداشته اما در شرایط کنونی می بایست بر نتایج عملی سیاست های اعلامی از سوی اتحادیه اروپا تمرکز کرد.

خبرانلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها