رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364299

ممنوعیت اخذ وجه از اولیاء هنگام ثبت‌نام/ روش‌های ثبت شکایات مردمی

ساعت 24-مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دریافت وجه هنگام ثبت نام را به هیچ وجه قبول نداریم گفت: معتقدیم مکانیزم‌های مشارکت‌ مردمی باید به گونه‌ای باشد که توهم ثبت نام مشروط را از بین ببرد.

علیرضا کمرئی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر ساله یکی از موضوعات مورد شکایت، اخذ وجه به هنگام ثبت نام مدارس است اظهار کرد: طی آسیب شناسی که از چهار سال فرایند ثبت نام انجام دادیم مشخص شد، اخذ وجه اجباری از اولیا که ممنوعیت دارد یکی از آسیبهاست.

وی افزود: البته بسیاری مدیران مدارس تلاش می‌کنند در زمان ثبت نام هیچ شرطی وجود نداشته باشد. دریافت وجه به هنگام ثبت نام را به هیچ وجه قبول نداریم و معتقدیم مکانیزم‌ های مشارکت‌ مردمی باید به گونه‌ای باشد که توهم ثبت نام مشروط را از بین ببرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به راه‌های ارتباط مردم با آموزش و پرورش برای ثبت شکایات اظهار کرد: ما در همه مناطق و استان‌ها ادارات پاسخگویی به شکایات داریم و شماره‌های تماس آن در دسترس مردم قرار دارد.

کمرئی ادامه داد: ضمنا مردم می‌توانند در سامانه ثبت شکایات اعتراضات خود را به صورت موردی ثبت کنند.

وی تاکید کرد: موظفیم در سطح مناطق و در یک بازه زمانی معین به شکایات پاسخ دهیم که در صورت نیاز به صورت اتوماتیک به سطوح بالاتر استانی و وزارتخانه می‌رسد تا به فوریت مورد بررسی قرار بگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها