رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364302

فغانی شانس قضاوت در فینال جام جهانی را دارد

ساعت24-قضاوت بی‌نظیر علیرضا فغانی، داور مطرح فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان تیم داوری‌اش در دیدار حساس آلمان و مکزیک همچنان مورد توجه رسانه‌ها و هواداران فوتبال است.

قضاوت بی‌نظیر علیرضا فغانی، داور مطرح فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان تیم داوری‌اش در دیدار حساس آلمان و مکزیک همچنان مورد توجه رسانه‌ها و هواداران فوتبال است.

نکته جالب این قضاوت به عملکرد فغانی در صحنه گل مکزیک برمی‌گردد؛ آنجا که سرعت داور ایرانی(21.69 کیلومتر بر ساعت) از سرعت کیمیچ مدافع راست سرعتی تیم ملی آلمان(17.86 کیلومتر برساعت) بیشتر بود تا این مسئله در شبکه تلویزیونی ZDF بازتاب خبری داشته باشد. این موضوع باعث شد تا فغانی در جدول رده‌بندی فیفا و با رای هواداران امتیاز 3098(تا دیروز) را کسب کند و همچنان صدرنشین جدول باشد.

او در حالی تاکنون بهترین داور جام بیست‌ویکم لقب گرفته که محسن قهرمانی، داور نام‌آشنای ایران در مصاحبه با خراسان از ارزیابی عملکرد او می‌گوید: «قبل از اعزام تیم داوری ایران به جام جهانی مشخص بود که فیفا و کمیته داوران و دپارتمان داوری فیفا روی تیم داوری فغانی، سخندان و منصوری حساب ویژه‌ای باز کرده است.

این حساب ویژه را از آنجا می‌شود تجزیه و تحلیل کرد که طی 3 سال گذشته در تمام تورنمنت‌های مهم دنیا تیم داوری ایران حضور داشته و بیلان کاری‌شان مدنظر فیفا بود.» او ادامه می‌دهد: «در حال حاضر هم به جرات می‌گویم که فغانی و تیمش یکی از تیم‌های داوری هستند که اگر خدای نکرده اتفاق ناخواسته‌ای رخ ندهد، قطعا شانس قضاوت در فینال جام جهانی 2018 را خواهند داشت.» او قضاوت تیم داوری ایران در بازی آلمان و مکزیک را هم غرورآفرین خواند. قهرمانی اما به موضوع جالب توجهی هم اشاره می‌کند: «بعد از قضاوت تیم داوری ایران، به کرات شنیدم برخی کارشناسان و رسانه‌ها عنوان می‌کنند که فغانی بازیکن آلمان را را هل داده در صورتی که او نه بازیکن آلمان را هل داد و نه به او بی‌احترامی کرد.

او فقط جلوی نزدیک شدن بازیکن به سمت خود را گرفت. از طرفی طبق قانون فیفا بازیکنان اجازه ندارند زیاد از حد به داور نزدیک شوند بنابراین فغانی هیچ کار خطا و ناشایستی انجام نداده.» او در پاسخ به این‌که گفته می‌شود فغانی به خاطر انجام این کار نمره منفی دریافت کرده هم می‌گوید: «باید نمرات منفی در کل سنجیده شود. وقتی تصمیمات فنی یک داور کفه ترازو را به سمت نکات مثبت در عملکرد او سنگین می‌کند دیگر این مسائل دیده نمی‌شود. متاسفانه این مسائل فقط در داخل ایران و در فوتبال کشور ما به چشم می‌آید نه در خارج از کشور.»

قهرمانی گلایه‌ای هم از مسئولان ورزش کشور می‌کند: «باعث خوشحالی است که وزیر ورزش در روسیه بود و بعد از برد تیم ملی مقابل مراکش به هر یک از اعضای تیم ملی ایران 600 هزار دلار پاداش دادند اما آیا دوستان حاضر در روسیه بعد از قضاوت موفق تیم داوری ایران، یک تقدیر و تشکر هرچند کوچک از این تیم داشتند؟» داور مطرح ایران با اشاره به خداحافظی فغانی بعد از جام جهانی می‌گوید: «علی فغانی عنوان کرده بعد از جام جهانی خداحافظی خواهد کرد. ‌ای کاش پیش از این دوستان کنکاش می‌کردند که چرا اکثر داوران نامدار ایران در رنج سنی 40 تا 41 سال از دنیای داوری خداحافظی می‌کنند؟ چرا باید داوری در ایران به قدری پرتنش باشد که داور ما که در اوج تجربه است تصمیم به خداحافظی بگیرد؟ این مسئله باید آسیب‌شناسی شود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها