رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364304

کاهش قیمت نفت پس از موافقت اوپک با پیشنهاد افزایش تولید از سوی ایران

ساعت24-افت شدید موجودی نفت خام و افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه‌های ایالات متحده، سبب شد قیمت نفت بیش از این سقوط نکند.

اوپک
به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت امروز -پنج‌شنبه- پس از آن‌که ایران توانست موافقت سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) برای افزایش اندک تولید نفت خام را جلب کند، کاهش یافت. امری که به‌طور بالقوه راه را برای موافقت اوپک با افزایش تولید در دیدار روز جمعه هموار می‌کند.

با این وجود، افت شدید موجودی نفت خام و افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه‌های ایالات متحده، سبب شد قیمت نفت بیش از این سقوط نکند.

در ساعت چهار و ۲۶ دقیقه به وقت گرینویچ، شاخص نفت برنت بشکه‌ای ۷۴ دلار و ۳۳ سنت به فروش رسید که نسبت به آخرین روز فعالیت ۵۵ سنت کاهش داشت.

از سوی دیگر، شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۵۰ سنت به فروش رسید که نسبت به آخرین روز فعالیت، سه دهم درصد یا ۲۱ سنت کاهش داشت.

«استفان اینس»، رئیس بخش تجاری آسیا-اقیانوسیه در شرکت او‌ای‌ان‌دی‌ای، گفت: «این‌گونه به‌نظر می‌رسد که اجماع بر سر این است که این توافق اجرایی خواهد شد.»

از سوی دیگر، بانک بارکلیز اعلام کرد: «انتظار داریم که اوپک و روسیه به‌تدریج در سال آینده عرضه را افزایش دهند و کمبود یک میلیون بشکه‌ای در روز به‌خاطر تحریم‌های ونزوئلا را جبران کنند.»

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها