رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364338

صالحی: حفظ برجام نیازمند برآورده شدن انتظارات و رفع تحریم‌های ظالمانه است

ساعت24-رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امکان پایبندی به تعهدات برجام همزمان با تداوم تحریم‌ها، به هیچ عنوان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

علی اکبر صالحی
علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ با خانم هلگا اشمید دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این ملاقات با تاکید بر اهمیت درک چندصدایی در جمهوری اسلامی ایران توافق برجام را موضوعی جدی در مباحث سیاسی کشور عنوان کردو بر رفع انتظارات از این توافق تاکید کرد.

وی افزود: برای حفظ برجام نیازمند برآورده شدن انتظارات و نیازها و رفع عملی و دائمی تحریم‌های ظالمانه هستیم و امکان پایبندی به تعهدات برجام همزمان با تداوم تحریم‌ها به هیچ عنوان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: اروپا تاکنون گام‌های خوبی در جهت حفظ برجام برداشته اما در شرایط کنونی باید بر نتایج عملی سیاستهای اعلامی از سوی اتحادیه اروپا تمرکز کرد.

خانم هلگا اشمید هم در پاسخ تاکید کرد: اروپا مصمم تر از همیشه در صدد حفظ برجام خواهد بود و با ایجاد مکانیزم های ویژه جهت رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.

اشمید به ابتکار گفتمان سیاسی صنایع که دربرگیرنده مذاکرات تجاری شرکتهای کوچک و متوسط در سطح اتحادیه اروپا با ایران است اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است بزودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرفهای ایرانی شوند و با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند، انتظار می‌رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا بوجود آید.

وی همچنین درخصوص ساز و کارهای مالی و بانکی مورد نیاز نیز به تشریح آخرین وضعیت موجود پرداخت و اتحادیه اروپا را متعهد به یافتن راه حل مناسب برای برقراری روابط تجاری و مالی با ایران دانست.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها