رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364347

شهردار تهران : سهم شهرداریها از محل مالیات بر ارزش افزوده به 50 درصد برگردد

ساعت 24-شهردار تهران از دیدار با رییس بنیاد مستضعفان درباره ساخت پلاسکوی جدید خبر داد و گفت:‌ در این دیدار مقرر شد نقشه‌های ساختمان جدید به تایید شهرداری تهران برسد و براساس نقشه‌های تایید شده احداث شود.

محمدعلی افشانی در حاشیه ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران در خصوص ساخت ساختمان مجزایی برای شورای عالی استان‌ها، گفت: مساله ساختمان شورای عالی استان‌ها در سال جاری توسط شهرداری تهران و وزارت کشور حل خواهد شد.

وی در خصوص کاهش سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: مالیات بر ارزش افزوده عوارضی بود که شهرداری‌ها برای اداره امور شهری دریافت می‌کردند. با توجه به این‌که این عوارض هم به دولت و هم به شهرداری‌ها پرداخت می‌شد، تصمیم گرفته شد برای تجمیع این عوارض و این‌که شهروندان مجبور نباشند در چند مورد متفاوت عوارض جداگانه پرداخت کنند این عوارض تجمیع شدند که در حقیقت همان مالیات بر ارزش افزوده هستند.

افشانی گفت: در گذشته این عوارض 50 درصد به شهرداری پرداخت می‌شد و 50 درصد مابقی به دولت پرداخت می‌شد که متاسفانه سهم شهرداری‌ها از 50 درصد به 33 درصد کاهش یافت و سهم دولت 67 درصد شد، لذا تقاضا داریم سهم شهرداری‌ها به همان میزان سابق یعنی 50 درصد بازگردد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تعامل میان شوراها، مجلس و دولت اشاره کرد و افزود: قطعا تعامل میان شوراها، مجلس و دولت کمک خواهد کرد قوانینی که شوراها به عنوان نهاد محلی مصوب می‌کند از پشتیبانی بیشتری برخوردار باشد و بدین ترتیب نقش و سهم مردم در اداره امور محلی بیشتر خواهد شد. قطعا اگر مصوبات شوراها با هماهنگی مجلس، دولت و به ویژه دیوان عدالت اداری باشد می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

شهردار تهران ادامه داد: هزینه اداره امور پایتخت بالاست و بخشی از این هزینه ها را باید دولت و مجلس پرداخت کند. در حال حاضر دولت باید برای توسعه خطوط مترو مواردی را پرداخت کند و نسبت به افزایش منابع این حوزه نیز باید اقدام شود تا پروژه‌ها به سرانجام نهایی برسند.

افشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع فروش تراکم و ابلاغیه ممنوعیت فروش تراکم توسط نجفی – شهردار پیشین تهران – گفت: این‌که در گذشته بخشنامه‌ای ابلاغ شده یا خیر موضوع متفاوتی است اما از روزی که مسئولیت مدیریت شهری را به عهده گرفته‌ام با دانش خود نسبت به اداره شهر اقدام خواهم کرد. بی‌تردید عوارض اخذ خواهد شد، چرا که یکی از منابع درآمدی شهرداری محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: یک ساختمان در محله‌ای همانند دودکش بالا می‌آید و زندگی شهروندان محله را ساقط می‌کند. بی‌تردید ساختمان دودکش گونه در تهران دیگر ساخته نخواهند شد و ساخت‌وسازها باید براساس طرح جامع شهر تهران انجام شود. فروش تراکم ساختمان در تهران وجود دارد، چرا که یکی از منابع درآمدی تهران است.

شهردار تهران در خصوص بازسازی ساختمان پلاسکو نیز به دیدار خود با رییس بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود: روز گذشته با آقای سعیدی‌کیا درباره پلاسکو صحبت کردیم و مقرر شد نقشه‌های این ساختمان به تایید شهرداری تهران برسد و با مشکلی مواجه نشویم. قطعا ساخت و ساز ساختمان پلاسکو براساس نقشه‌های تایید شده انجام خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها