رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364372

آخرین وضعیت نصب برچسب‌های نرخ کرایه سال ۹۷/افزایش نرخ کرایه ۱۲.۵ /فعالیت ۸۰هزار تاکسی در تهران

ساعت 24-مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت::از ۱۲ خرداد ماه، لایحه افزایش نرخ کرایه سال ۹۷ اجرایی شده و اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه صورت گرفت.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در خصوص آخرین وضعیت نصب برچسب‌های نرخ کرایه سال ٩٧ گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری تهران از ١٢ خرداد ماه، لایحه افزایش نرخ کرایه سال ٩٧ اجرایی شده و اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه صورت گرفت و در پی آن برچسب‌های مربوط به افزایش نرخ کرایه سال ٩٧ بر روی تابلوهای پایانه‌ها و ایستگاه‌های تاکسی نصب شد.

سیدامیر هنجن افزود: در خصوص تاکسی‌های اینترنتی که پرداخت نرخ کرایه به صورت آنلاین انجام می‌شود، افزایش نرخ کرایه ١٢/٥ درصدی بر روی سرورهای مرکزی اعمال شده همچنین میزان افزایش نرخ کرایه در خطوط مختلف بر روی سایت سازمان taxi.tehran.ir قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در راستای اطلاع رسانی به مسافرین اقدام به نصب برچسب‌های نرخ کرایه در داخل تاکسی‌ها شده است.

هنجن یادآور شد: با توجه به اینکه حدود ٨٠ هزار تاکسی در تهران فعالیت دارند و نرخ‌های افزایش کرایه ١٢/٥ درصدی برای هر تاکسی در هر خط متفاوت است البته تعداد خطوط تاکسیرانی شهر تهران بالغ بر ٦٥٠ خط است که نرخ‌های هر کدام به تناسب متفاوت از یکدیگر هستند و هر فرآیند نصب برچسب بر روی کلیه این تاکسی‌ها و خطوط انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: خوشبختانه امسال فرآیند چاپ برچسب‌ها به نسبت سال‌های گذشته با سرعت بالاتری انجام و تحویل تاکسیرانی‌های مناطق شد.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: علاوه بر این اطلاع رسانی‌های لازم به تاکسیرانان از طریق ارسال پیامک و اعلام در رادیو و تلویزیون صورت گرفته تا هر چه سریعتر به دفاتر تاکسیرانی مناطق فعالیت خود مراجعه و نسبت به دریافت و نصب برچسب اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تنها مدرک مورد نیاز که تاکسیرانان هنگام مراجعه به دفاتر تاکسیرانی باید به همراه داشته باشند، کارنامه هوشمند تاکسیرانی برای احراز هویت است.

هنجن با اشاره به نصب برچسب‌های نرخ کرایه بر روی تاکسی‌های خطی ادامه داد: بیش از ٩٠ درصد تاکسی‌های خطی برچسب نرخ کرایه را دریافت کرده اند و تعداد زیادی از تاکسی‌های گردشی و تلفنی نیز برچسب‌های نرخ کرایه را دریافت و نصب کرده اند. البته تاکنون تعداد زیادی از تاکسی‌ها در پی اطلاع رسانی‌هایی که صورت گرفته برچسب را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه مرحله چاپ و توزیع برچسب‌های نرخ کرایه انجام شده و به تاکسیرانان تا پایان این هفته مهلت داده شده بود که نسبت به دریافت و نصب برچسب اقدام کنند، افزود: برخورد انضباطی با تاکسیرانانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برچسب نرخ کرایه نشدند از ابتدای هفته آینده توسط بازرسین سازمان در سطح شهر صورت خواهد گرفت.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: تاکسیرانان موظفند مطابق نرخی که بر روی برچسب‌ها درج شده کرایه دریافت کنند و در صورتی که تاکسیرانی بیش از نرخ مصوب کرایه دریافت کند شهروندان می‌توانند با اطلاع رسانی به سامانه‌های مربوطه و ذکر مشخصات خودرو شکایت خود را از طریق ثبت در سایت سازمان تاکسیرانی شهر تهران یا تماس با شماره تلفن ١٨٨٨ به اطلاع سازمان برسانند؛ قطعا سازمان تاکسیرانی شهر تهران برخوردی جدی با تاکسیرانان متخلف خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها