رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364375

شیخ علی سلمان بیگناه اعلام شد

ساعت24-دادگاه بحرین امروز (پنجشنبه) «شیخ علی سلمان» رهبر جمعیت الوفاق و دو تن از اعضا این جمعیت را در خصوص اتهام جاسوسی برای قطر بیگناه اعلام کرد.

جلسه محاکمه شیخ علی سلمان که صبح امروز در خصوص اتهام جاسوسی جمعیت وفاق برای قطر و تبانی با این کشور ضد بحرین برگزار شده بود، رای به برائت وی و دو تن از اعضای این جمعیت داد.

دادگاه رژیم آل خلیفه ، شیخ علی سلمان را به همراه 'شیخ حسن سلطان' و 'علی الاسود ' دو تن از اعضای جمعیت وفاق به جاسوسی برای قطر متهم کرده بود.

'سازمان عفو بین الملل' روز گذشته خواستار آزادی فوری 'شیخ علی سلمان 'دبیر کل 'جمعیت الوفاق' به عنوان زندانی عقیدتی در بحرین شد.

شیخ سلمان در سال 2014 دستگیر و در سال 2015 به چهار سال حبس محکوم شد. دادگاه تجدید نظر حکم افزایش زندان وی به 9 سال قبل از نقض این حکم توسط دیوان عالی را صادر کرد .

سازمان عفو بین الملل از مقامات بحرینی خواست ضمن رفع اتهام از شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق، وی را بدون قید و شرط آزاد کنند.

پس از اعتراض های سال 2011 در بحرین میان رژیم آل خلیفه و مخالفان این کشور ، قطر برای میانجیگیری میان رهبران مخالفان با دولت بحرین تلاش کرد اما با تنش در روابط عربستان، بحرین و امارات با قطر، رژیم آل خلیفه مخالفان را به جاسوسی و همکاری با دوحه متهم کرد.

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها