رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364463

تاثیر منفی دلسوزی خانواده‌ها بر زندگی نوپای زوجین

یک روانشناس اجتماعی اظهار کرد: بسیاری از ایفای نقش‌های دلسوزانه از طریق خانواده می تواند تاثیرات منفی بسیاری را بر زندگی‌های نوپا داشته باشد.

دکتر معصومه امینی‌خو با اشاره به این که دخالت خانواده‌ها یکی از علل اصلی طلاق در کشور به شمار می آید، گفت: در برخی از مواقع خانواده ها می توانند علاوه بر عدم جلوگیری از وقوع طلاق به دلیلی برای بروز طلاق تبدیل شوند.

وی با اشاره به این که خانواده عنصر موثری در میزان رضایت زناشویی است، اظهار کرد: بسیاری از فاکتورهایی که رضایت زوجین از یکدیگر را تعیین می‌کند از میزان رضایت دو خانواده نشات می گیرند.

این روانشناس اجتماعی با اشاره به این که خانواده‌های ایران همچنان تاثیر بسیار جدی و عمیقی را بر زندگی مشترک افراد جوان دارند، عنوان کرد: جوانان ایرانی در هنگام ازدواج و زندگی مشترک به ظاهر دارای وجه مستقل و خود رای هستند، در حالی که خانواده‌های ایرانی تاثیر ویژه خود را بر موضوع زندگی مشترک دارند.

وی با بیان این که خانواده‌های ایرانی همیشه متحمل نقش مثبت در زندگی مشترک جوانان نیستند، تصریح کرد: بسیاری از ایفای نقشهای دلسوزانه از طریق خانواده می‌تواند تاثیرات منفی بسیاری را بر زندگی‌های نوپا داشته باشد.

امینی خو در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌های قدیمی بر علیه خانواده‌های نوپا عمل می کنند.

وی در ادامه افزود: روابط پیچیده مادر با پسر در شرایط مختلف باعث می شود که پسر در زندگی مشترک خود تداخلی احساسی میان مادر و همسر خود داشته باشد.

این روانشناس اجتماعی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به نقش مطلوب خانواده در هدایت گری فرزند خود، تصریح کرد: یک خانواده خوب باید علاوه بر عدم دخالتهای بیجا در زندگی مشترک فرزند خود، روشهای طلاق آگاهانه و مثبت را در اختیار فرزند خود قرار دهد.

وی در ادامه افزود: خانواده به محض اطمینان از این که طلاق پیش رو طلاقی مثبت و موثر است باید نقش هدایت گری مطلوبی را برای فرزند خود داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها