رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364481

دادگاه شیکاگو پرونده تاجر ایرانی را باردیگر به جریان انداخت/ اتهام : صادرات غیرقانونی لوله‌های آلومینیومی به ایران برای صنایع موشک سازی و هوافضا

ساعت 24-اتهام قاچاق برای سعید ولدبیگی در سال ۲۰۱۱ بخشی از تلاش او برای دور زدن قوانین و مقررات کنترل صادرات آمریکا عنوان شده بود.

دادگاه
بر اساس دادخواست دادگاه فدرال شیکاگو، یک بازرگان ایرانی به صادرات غیرقانونی لوله‌های آلومینیومی که در صنایع موشک سازی و هوافضا استفاده می‌شود، متهم شده است.

بنابر دادنامه ارائه شده، تعداد و نوع آلومینیوم طبق مقررات ایالات متحده خلاف مقاصد عدم گسترش سلاح هسته‌ای محسوب می‌شود.

اتهام قاچاق برای سعید ولدبیگی در سال ۲۰۱۱ بخشی از تلاش او برای دور زدن قوانین و مقررات کنترل صادرات آمریکا عنوان شده بود.

ولد بیگی ۵۶ ساله در ژوئیه ۲۰۱۶ در دادگاه فدرال شیکاگو غیابا محکوم شده و دادگاه کیفری روز چهارشنبه بار دیگر این پرونده را به جریان انداخت.

به گفته دادستانی، حکم جلب ولدبیگی که از سال ۲۰۱۶ صادر شده همچنان اعتبار دارد.

ولد بیگی در این پرونده همچنین به صادرات غیرقانونی ورق‌های تیتانیوم از شرکتی در شمال ایلینوی آمریکا متهم است به گونه‌ای که ادعا شده است این مواد از طریق گرجستان، امارات متحده عربی، مالزی و همه مکان‌هایی که شرکت‌های ولدبیگی در آن دفتر داشتند، عبور داده می‌شد.

همچنین در این اتهامات آمده است ولدبیگی در سال ۲۰۱۲ ورق‌های آکریلیک را از شرکتی در ایالت کنتیکت سفارش داد و به دروغ گفته است که می‌خواهد در هنگ کنگ مورد استفاده قرار دهد. دادستان‌ها گفته اند که او پس از آن، ترتیبی داد تا آن‌ها را به ایران حمل کند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها